Anasayfa
Yazarlar
Foto Galeri
WEB TV
E-Gazete
Resmi İlanlar
Anket
Künye
Reklam
İletişim
Çerkezköy
31 Ağustos 2015 Pazartesi
Tekirdağ
Çerkezköy
Çorlu
Ergene
Hayrabolu
Kapaklı
M.Ereğlisi
Malkara
Muratlı
Saray
Süleymanpaşa
Şarköy
Bölge
Spor
Meclis toplantısı iptal edilmeli
Meclis toplantısı iptal edilmeli
MHP Çerkezköy İlçe Başkanı Mustafa Ordu, başkan vekilinin meclis başkanlığı yapamayacağını ve bu nedenle 3 Kasım tarihinde gerçekleştirilen Çerkezköy Belediye Meclisi’nin iptal edilmesi gerektiğini ifade etti. AK Parti Çerkezköy İlçe Başkanı Alaettin Demirbağ’ı da eleştiren Ordu, “Kendisi Kapaklı Belediye Başkanı İrfan Mandalı hakkında AK Parti’nin içinden giremez demişti. Ama Kapaklı Belediye Başkanı İrfan Mandalı’nın kolundan tutarak meclise götürüyor ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile fotoğraf çektiriyor” dedi.
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Haberin Yayın Tarihi: 15.11.2012 21:35
16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

 Çerkezköy Haber - Milliyetçi Hareket Partisi Çerkezköy İlçe Başkanı Mustafa Ordu, basın toplantısı düzenleyerek Çerkezköy Belediyesi ve AK Parti Çerkezköy İlçe Başkanı Alaettin Demirbağ’ı eleştirdi.

 

ALLAH YARINA BIRAKIR AMA YANLARINA BIRAKMAZ

Dün saat 09.00’da ilçe teşkilatında basın toplantısı düzenleyen Mustafa Ordu, ilçe teşkilatı olarak Çerkezköy’ün ve toplumun menfaatleri doğrultusunda hareket ettiklerini ifade ederek “İmanı kuvvetli olan bir teşkilat olduğu zaman, hem hakka karşı hem de halka karşı sorumluluğu taşımak mecburiyetindeyiz. Tabi ki kul hakkını yemek ve birilerine peşkeş çekip yataklık yapanları, inancımıza göre Allah yarına bırakır ama ileride yanımıza bırakmaz” diye konuştu.
 

“İSPANYA’DA BOĞALARI İZLİYORLAR”

Çerkezköy Belediyesi’nin halka hizmet etmediğini öne süren Ordu “İki dönemdir Çerkezköy Belediyesi’ni yöneten ve görev alarak topluma hizmet yapacağız diyenler asli görevini unutuyorlar. 9 yıllık süre zarfından Çerkezköy Belediyesi’ni temsil eden Belediye Başkanı Ali Ertem, meclis üyeleri ve bürokrasinin üst kademesinin maalesef Çerkezköy halkına ve topluma bir tane faydaları olmamıştır. Bu arkadaşlar iş gezilerine giderek İspanya’da boğa izliyorlar, Küba’da puro içiyorlar. Kıbrıs’ta ise seminere gidiyoruz diye sanatçıları ve gazinoları geziyorlar. Ama Çerkezköy’ü yönetmek adına en ufak bir şey bilmiyorlar” dedi.
 

“MECLİS TOPLANTISI İPTAL EDİLMELİ”

3 Kasım’da gerçekleşen Çerkezköy Belediye Meclis Toplantısı’nın geçersiz olduğunu iddia eden Ordu, “Belediye Başkan Vekili, belediye meclisine başkanlık edemeyeceğinden dolayı, toplantıyı meclis başkanının yönetmesi gerekiyor. Bu meclis toplantısında 5393 sayılı Belediye Kanununun 19 maddesine yada yönetmeliğin 9.maddesine göre uygulaması gerekmektedir. Belediye Başkan Vekili Ahmet Azcan ise tabiî ki meclis boşta kalmasın diye geçmiş mecliste başkanlık yapmıştır. Meclis başkanlığını yaparak AK Partili meclis üyelerinin vekillik yapamayacağından dolayı meclisi yönetmiştir” diye konuştu.
 

BAŞKAN BÜTÇEYİ ONAYLADI

3 Kasım’da yapılan meclis toplantısını AK Parti İlçe Başkanı Alaettin Demirbağ ve CHP İlçe Başkanı Metin Dönmez ile birlikte izlediğini söyleyen Ordu “Bizler de o gün meclise gittik. Orayı temsil eden meclis üyelerinin ilçe başkanları, baka baka hiçbir şeyden haberi olmadan meclisi sonuna kadar takip ettiler. Bizler de içeriye baktıktan sonra meclisin yasaya göre toplanmadığını gözümüzle görerek salondan ayrıldık. Belediye Başkanı hacdan döndükten sonra biz bu toplantının iptal edilmesini, bu gündem maddelerinin görüşülmesi için ikinci toplantının yapılmasını bekledik. Ama ikinci toplantıda Belediye Başkanı Ali Ertem, olmadığı ilk toplantıdaki bütçeyi onayladı. MHP olarak hakka ve halka olan sorumluluğumuzu yerine getirmek amacıyla bu iki toplantının iptal edilmesi yönünde kaymakamlığa dilekçe verdik” diye konuştu.
 

“TEK SORUMLU BELEDİYEDİR”

Çerkezköy’de yaşanan sel felaketine de değinen Ordu, “İlçemizde yaşanan sel felaketinde 400 vatandaşımız mağdur durumda kaldı. Bu vatandaşlarımızın mağduriyetinin tek sorumlusu ise Çerkezköy Belediyesi'dir. Aradan 20 gün geçmesine rağmen vatandaşlarımıza en ufak yardım bile yapılmadı. Sel felaketinde zarar gören vatandaşlarımıza verilen yardım parası ancak Ambardere’den gelen lağım sularının temizlenmesine ve ilaçlanmasına yetti. Bizler mağdur vatandaşlarımızın yanındayız. Haklarını belediyeden almaları yönünde suç duyurusunda bulunmaları konusunda, gerekli mercilere müracaat etmeleri yönünde yardımcı olabiliriz. Kızılpınar-Çerkezköy’deki mezbaha bölgesinde dere bölümünde dere yolunun değiştirildiği, daraltıldığı ve vatandaşlarımız mağdur durumda bırakıldığı için yetkililer hakkında soruşturma yapılmasını talep ediyorum” dedi.
 

“MÜDÜRLER KIBRIS’TA KUMSALDA GEZİYORLAR”

Çerkezköy halkının bu yaşananları hak etmediğini ifade eden MHP Çerkezköy İlçe Başkanı Mustafa Ordu, “Burada sel felaketinin yaraları sarılırken, Çerkezköy Belediye Fen İşleri Müdürü ve Mali Hizmetler Müdürü Kıbrıs’ta kumsalda dolaşıyordu. Maalesef vatandaşlarımızın okula giden çocuklarının kitapları ve defterleri suya batmıştır. Buradaki insanlar mağdur durumda iken, dere ıslahı ve suların çekilmesi için işten anlayan bir arkadaş yoktu. Dere yollarını çeviren ve bu işleri bilen kişi ise Kıbrıs’ta idi. Böyle bir yöneticilik anlayışı Türkiye’nin hiçbir yerinde yoktur. Bazı arkadaşlar Mustafa Ordu “Gürlüyor ama yağmıyor” diyor. Mustafa Ordu’nun gürleme yetkisi bu kadardır, yağma yetkisi ise vatandaştadır” diye konuştu.
 

“NE DİYE ALDILAR VE NE ÖĞRENDİLER”

AK Parti tarafından geçtiğimiz aylarda düzenlenen Siyaset Akademisi ile ilgili de konuşan Ordu “Para vererek bu diplomayı cebine koyanlar ne diye aldılar ve ne öğrendiler? AK Parti belediye yönetimi rantlarını kesmesin diye mi kibarca siyaset okuluna para verip katıldılar? Siyaset okulunu bitiren adam en azından bu durumlarda ses çıkartır” ifadesini kullandı.
 

“TÜKÜRDÜĞÜ HER ZAMAN KAYBOLUYOR”

AK Parti İlçe Başkanı Alaettin Demirbağ’a da yüklenen Ordu, “İlçe Başkanı Demirbağ ayrı bir olay. Bugün tükürdüğünü, yarın ise tükürdüğünün nereye sıçradığını bilmiyor. Alaettin Demirbağ’ın tükürüğü her zaman kayboluyor. O’nun tükürüğünü kimin yaladığını bilmiyorum. Kendisi Kapaklı Belediye Başkanı İrfan Mandalı hakkında ‘AK Partiden içeri giremez’ demiştir. Ama Kapaklı Belediye Başkanı İrfan Mandalı’yı kolundan tutarak meclise götürüyor ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile fotoğraf çektiriyor. Bu fotoğraf karesinde Çerkezköy’ü nasıl küçük duruma düşürdüğü açıkça görülüyor” dedi.
 

“BELEDİYE’YE TALİBİZ”

Çerkezköy Belediyesi’ne talip olduklarını söyleyen Ordu, “Vatandaşlarımız bu görevi bize versinler. 2013 Aralık ayına kadar İlçe Teşkilatına müracaat eden aday adayları ön seçimle belirleyeceğiz. Milliyetçi Hareket Partisi olarak halkın istediği imanlı, dürüst, 24 saat vatandaşın yanında olacak aday çıkaracağız” diye konuştu. 
 

Haber / Faik Onur KAYA

 
Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
madde 19 5393 açınız bakınız
Meclise belediye başkanı, katılamaması durumunda meclis birinci başkan vekili, onun da katılamaması durumunda ikinci başkan vekili başkanlık eder. Ancak yıllık faaliyet raporunun görüşüldüğü meclis toplantısı meclis başkan vekilinin başkanlığında yapılır.
16.11.2012 16:54
teşkilat zavallılar
Konu açık ve net buna rağmen görmeyen gözleri,anlayamayan beyinleri ile hala muhalefet yapmaya çalışan sayın AKP liler ve sempatizanları neden bu kadar pisliklerin üzerini örtmeye çalışıyorsunuz? Nedir sizi bu kadar korkutan? Başkan ve meclisin her türlü foyasını ortaya çıkartan Mustafa Ordu (gayri resmi imar izinleri,otopark ücretleri,usulsüz meclis kararları ..... )kuyruğunuza mı basıyor? Ama hiç sevinmeyin değerli Çerkezköy halkı uyandı artık her şeyi görüyor ve anlıyor. Beldeler kaldırıldı ama Çerkezköy de AKP nin elinden gidecek hiç kimse merak etmesin.
16.11.2012 16:09
VATANDAŞ sayın halk a
Ayni kanunun 9. maddesinden bahsetmişsin.9. Maddeyi aynen olduğu gibi aşağıda görebilirsin bi anormallik var ama nerde acaba. MADDE 9.- Mahalle, muhtar ve ihtiyar heyeti tarafından yönetilir. Belediye sınırları içinde mahalle kurulması, kaldırılması, birleştirilmesi, bölünmesi, adlarıyla sınırlarının tespiti ve değiştirilmesi, belediye meclisinin kararı ve kaymakamın görüşü üzerine valinin onayı ile olur. Muhtar, mahalle sakinlerinin gönüllü katılımıyla ortak ihtiyaçları belirlemek, mahallenin yaşam kalitesini geliştirmek, belediye ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilişkilerini yürütmek, mahalle ile ilgili konularda görüş bildirmek, diğer kurumlarla iş birliği yapmak ve kanunlarla verilen diğer görevleri yapmakla yükümlüdür. Belediye, mahallenin ve muhtarlığın ihtiyaçlarının karşılanması ve sorunlarının çözümü için bütçe imkânları ölçüsünde gerekli ayni yardım ve desteği sağlar; kararlarında mahallelinin ortak isteklerini göz önünde bulundurur ve hizmetlerin mahallenin ihtiyaçlarına uygun biçimde yürütülmesini sağlamaya çalışır. Belde adının değiştirilmesi
16.11.2012 16:01
NEDEN?
AKP YANDAŞLARI YADA YETKİLİLERİ UTANÇ VE TELAŞ İÇİNDE,TOPLANTI YAPAMAYAN BECERİKSİZLER OLARAK ÇERKEZKÖY BELEDİYE TARİHİNE GEÇECEKLER.AKP LİLER NEDEN ISRARLA 5393-40. MADDEYE BAKIYORSUNUZ.AYNI KANUN 9. MADDESİ PATAGONYADAKİ BELEDİYELERDE Mİ UYGULANACAK?O MADDE UYGULANMAYACAKSA KANUNDA NEDEN YER ALMIŞ?
16.11.2012 14:03
ORDU BU LİNK İ TIKLASIN İYİ ARAŞTIRSIN ÖZELLİKLE MADDE 40'A BAKSIN
http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5393.html
16.11.2012 13:50
HALK ZAVALLI VATANDAŞ A CEVAPTIR
VATANDAŞ RUMUZLU ZAVALLI,OKUDUĞUNU ANLAMADIĞIN BELLİ BİR KEZ DE BEN ANLATMAYA ÇALIŞAYIM.5393 40.MADDE BELEDİYE BAŞKANININ İDARİ KONULARI YÖNETMEK İÇİN BIRAKTIĞI VEKİLLE İLGİLİ DÜZENLEMEDİR.AYNI KANUN 9. MADDESİ İSE BAŞKANIN OLMADIĞI TOPLANTILARDA MECLİSİ YÖNETMEK İÇİN SEÇİMLERDEN HEMEN SONRA MECLİS TARAFINDAN SEÇİLEN 1.VE 2. BAŞKAN VEKİL DÜZENLEMESİDİR.MECLİSİ(BAK DİKKAT ET MECLİSİ DİYORUM,BELEDİYEYİ DEĞİL) BAŞKANIN GEÇİCİ GÖREVLENDİRDİĞİ BELEDİYE BAŞKAN VEKİLİ DEĞİL,MECLİSİN KENDİ SEÇTİĞİ 1. YOKSA 2. BAŞKAN VEKİLİ YÖNETİR.ODA YOKSA MECLİS KATİPLERİ TUTANAKLA DURUMU TESPİT EDER TOPLANTI GÜNDEME GEÇMEDEN BAŞKA GÜN TOPLANMAK ÜZERE TATİL EDİLİR.MERCİMEK KADAR BEYNİNLE BUNU ANLAMAN ZOR OLACAK AMA BEKLE SONUCU GÖR.NASILSA KAYMAKAMLIĞA DİLEKÇE VERİLMİŞ TOPLANTI YENİLENECEK .O ZAMAN MUSTAFA BEYE SALDIRDIĞIN İÇİN UTANACAKSIN AMA SENDE UTANACAK SURAT NERDE "AKP ÇOCUĞU AMPUL VATANDAŞ"
16.11.2012 13:46
vatandaş ayşe kalıcı ya
5393 S ayılı Belediye kanununun 40. maddesi...MADDE 40.- Belediye başkanı izin, hastalık veya başka bir sebeple görev başında bulunmadığı hâllerde, bu süre içinde kendisine vekâlet etmek üzere, belediye meclisi üyeleri arasından birini başkan vekili olarak görevlendirir.Başkan vekili, başkanın yetkilerine sahiptir.
16.11.2012 13:29
ayşe kalıcı meclis üyeleri
mustafa orduyu tebrik ederim.mecliste bu kadar mühendis,avukat,işadamının görmediği usulsuzlüğü tespit etmiş helal olsun.diğerlerinede yazıklar olsun.demekki diploma pek işe yaramıyormuş
16.11.2012 13:15
akpli tasası sanamı düştü
biz toplantıyı yaptıkmı yaptık kanuna uygun olmamışta tasası mustafa orduyamı düşmüş
16.11.2012 12:48
celal durak ne günlere kaldık
usulune uygun toplantı yapmasını beceremeyen belediyeden hizmet bekliyoruz.Allahım ne günlere kaldık
16.11.2012 12:35
vatandaş yetkiliye
Az önce bi yorum yazmıştım hala göremedim inşallah yayınlarsınız. MADDE 40.- Belediye başkanı izin, hastalık veya başka bir sebeple görev başında bulunmadığı hâllerde, bu süre içinde kendisine vekâlet etmek üzere, belediye meclisi üyeleri arasından birini başkan vekili olarak görevlendirir.Başkan vekili, başkanın yetkilerine sahiptir.
16.11.2012 12:32
vatandaş tavuktan alınan bilgi bu kadar olur
MADDE 40.- Belediye başkanı izin, hastalık veya başka bir sebeple görev başında bulunmadığı hâllerde, bu süre içinde kendisine vekâlet etmek üzere, belediye meclisi üyeleri arasından birini başkan vekili olarak görevlendirir. Başkan vekili, başkanın yetkilerine sahiptir......SAYIN ORDU MİLLETTE BİŞEY VAR SANACAK EĞER OKUR YAZARLIĞIN VARSA ŞUNU Bİ OKU YADA BİRİSİ OKUSUN SANA ANLATSIN.
16.11.2012 11:46
avukat yorumsuz
Açıklama doğru ise ciddi hukuki sonuçları olabilir.Çünkü usul hatası yapılan ve yok hükmünde olan toplantıyla bağlantılı ikinci toplantıda belediyenin 2013 bütçesi kabul edilmiştir.Bana göre kasım ayı içinde yapılan toplantılar yok sayılarak yeniden yapılmalıdır.Aksi taktirde meclis süresi içinde yapması gereken görevi yapmadığı için feshi söz konusu olabilir.
16.11.2012 11:43
GERÇEK EMEKÇİ SİYASİ EMEKÇİYE CEVAP OLSUN
ARKADAŞIM BAK ŞİMDİ BELEDİYE TOPLANTISI USULSÜZ YAPILMIŞ İPTALİ GEREKİR,BUNU YAPANI KINAMAMIZ GEREKİRKEN SEN USULSÜZLÜĞÜ TESPİT EDEREK VATANDAŞLARA DUYURAN KİŞİYİ SUÇLUYORSUN,BU DOĞRU DEĞİL HAKSIZLIK.SAYIN MUSTAFA ORDU YU SEVMEYEBİLİRSİN ONA VE MHP YE OY DA VERMEYEBİLİRSİN BU AYRI BİR OLAY AMA ÖTE YANDAN USULSÜZLÜKLERİ,YOLSUZLUKLARI ORTAYA ÇIKARTAN KİŞİ VE PARTİYİ DE TAKDİR ETMEK GEREKİR Kİ YOLSUZLU YAPANLA, YOLSUZLUKLA MÜCADELE EDEN BELLİ OLSUN.GERÇEĞİ GÖRMENİ DİLERİM...
16.11.2012 11:00
emekçi siyaset..
siyaset yalan dolan demek değilmi hey ordu başa gelmek için her türlü yalan dolan başa gelince olay biter her şey koltuk için zaten biraz dürüst olsalar biraz ALLAH korkusu olsa böyle yapmazlar ama malesef hepsi aynı al birini vur ötekine artı cerkezde mhp nin işi olmaz böyle bi genel başkan olduğu sürece baraja bile takılma durumu var saygılar..
16.11.2012 10:23
emekçi nasıl yani
sayın mustafa ordu nun açıklamalarından anladığım toplantı usulüne uygun yapılmamış.iptali gerekir.bana göre meclis fesh olmalı,başkan istifa etmeli.1911 de kurulmuş belediyede böyle rezillik olur mu?bunlar seminerlere neden gidiyorlar ayıp çok ayıp.ödediğim vergilerle seminere gidiyoruz ayaklarıyla gezip tozan,yeyip içen sonrada böyle rezilliklere imza atanlara hakkımı helal etmiyorum.yazıklar olsun!akp lisi,dp lisi,chp lisi hepsi aynı tas aynı hamam.birbirinden farkı yok .25 kişiden birisi uyarmamış,bu utancı çerkezköy belediyesine yaşattılar..
16.11.2012 10:23
vatandaş kıskançlık
Alaaddin başkanı kutluyorum helal olsun eğer bunları yapabiliyosa.Adamı yerden yere vuruyo sonra tutup kolundan ankaraya götürüyo.Anlaşılan Mustafa Orduda kıskanıyo.Eminim fırsat bulsan sende o kareye girmek isterdin sayın ordu.
16.11.2012 10:03
Ali İhsan Reklamın iyisi kötüsü olmaz.
Başkan istemedende AKP ve Mandalı nın reklamını yapıyorsun reklamın iyisi kötüsü olmaz..
16.11.2012 09:37