Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği yayımlandı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitim kurumları yöneticiliklerini ikinci görev olarak yürüteceklerin seçimine, atanmasına ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları belirleyen ''Eğitim Kurumları Y

1.03.2013 20:46:00 0
Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği yayımlandı

 Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmeliğe göre, eğitim kurumu yöneticiliklerini ikinci görev olarak yürütmek üzere başvuran yönetici adaylarının, yükseköğrenim mezunu öğretmen olmak, atanmak üzere başvurulacak eğitim kurumuna alanı itibarıyla öğretmen olarak atanabilmek veya bu eğitim kurumunda aylık karşılığı okutabileceği ders bulunmak, Bakanlıkça yapılan yazılı sınavda başarılı olmak, yazılı sınavın son başvuru tarihi itibarıyla müdürlük için en az 5 yıl ve müdür yardımcılığı için en az 3 yıl öğretmen kadrosunda görev yapmış olmak, adli veya idari soruşturma sonucu son 4 yıl içinde yöneticilik görevi üzerinden alınmamış olma şartlarını taşımaları gerekiyor.

 

9 ASİL ÜYEDEN OLUŞACAK

Yazılı sınav, sınav tarihinden en az bir ay önce Bakanlıkça, sözlü sınav ise en az 10 gün önce atamanın yapılacağı eğitim kurumunun bulunduğu il valiliğince duyurulacak. Yöneticilik sınavına başvuru için ''müdürlük için en az 5 yıl ve müdür yardımcılığı için en az 3 yıl öğretmen kadrosunda görev yapmış olma'' şartındaki sürelerin hesabında 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmenlikte geçen sürelerin tamamı ile özel okullarda öğretmen veya yönetici olarak geçen sürelerin 2/3'ü değerlendirilecek. Sınavları yürütmek üzere oluşturulacak komisyon, Bakanlıkta, İnsan Kaynakları Genel Müdürünün veya görevlendireceği bir grup başkanının başkanlığında, İnsan Kaynakları, Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel müdürlüklerinden birer grup başkanı ile bir hukuk müşavirinin katılımıyla 9 asıl üyeden oluşturulacak. Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu ise illerde, il milli eğitim müdürü veya görevlendireceği bir milli eğitim müdür yardımcısının başkanlığında, 2 milli eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürü, bir ilçe milli eğitim müdürü ile bir eğitim kurumu müdürünün katılımıyla 5 asıl üyeden oluşacak. İllerde, her 50 müdür ve müdür yardımcısı unvanı sözlü sınavı için birer komisyon oluşturulacak. Komisyonlar, yeterli üye bulunmaması halinde aynı kişilerden oluşturulabilecek. Sınav Komisyonu, üye tam sayısıyla toplanacak ve oy çokluğuyla karar verilecek.
 

SONUÇLAR 15 GÜN İÇİNDE İLAN EDİLECEK

Yazılı sınav sonuçları, en geç 15 gün içinde Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü'nce elektronik ortamda ilan edilecek. İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne liste halinde yazılı olarak bildirilecek ve adayın başvurusunda belirttiği elektronik adrese tebliğ edilecek. Yazılı sınav sonuçları, ilanı tarihinden itibaren bir sonraki sınav tarihine kadar geçerli olacak. İl milli eğitim müdürlükleri, atama yapılacak eğitim kurumları ile başvuru ve atamalara ilişkin diğer hususları yazılı sınavı kazanan adayların bilgi sahibi olmasını sağlayacak şekilde duyuracak.
 

Haber Merkezi

 

0282 726 91 91
0282 747 65 10