Acil Pazartesi 08.00'de açılıyor

Dün saat 11.00'de basın mensupları ile bir araya gelen Çerkezköy Devlet Hastanesi Başhekimi Uz.Dr. Necati Karaoğlu, acil servisle ilgili açıklamalarda bulundu.

Çerkezköy 4.09.2015 20:30:00 0
Acil Pazartesi 08.00

Karaoğlu, “23 Ağustos Pazar günü saat 04.00 – 05.00 arası hastane bahçe sınırlarımızın dışında Adliye Binası’nın hemen ön tarafında büyük ana su borusunun patlaması nedeniyle bu su baskınını yaşadık. Yetkililerin bizlere aktardığına göre bu hatta çok yüksek basınçlı bir su bulunuyormuş. Çok kısa sürede öncelikle şu an inşaatı devam etmekte olan binanın bahçesi suyla doldu. Daha sonra da mevcut binanın alt kısmı, bütün camlardan ve kenardaki rögarların dolmasıyla beraber su dolmaya başladı. Yaklaşık 30 – 35 santimlik bir suyla acil servis, röntgen, laboratuar ve yemekhanemiz su altında kaldı. Burada kurumumuzun yapabileceği hiçbir şey yok. Çünkü su dışarıdan geliyor. Kendi rögarımızda olmadı. Dışarıdan, söylenene göre binlerce ton su bir anda gelince önlenemez bir baskın oldu” diye konuştu.

“12 GÜNDÜR KAPAKLI’DA HİZMET YÜRÜTÜYORUZ”

Diğer kamu kuruluşlarına nazaran daha hazırlıklı bir şekilde kendi dalgıç pompaları ile suyu tahliyesini gerçekleştirdiklerini kaydeden Karaoğlu “Bu arada Çerkezköy İtfaiyesi, TREDAŞ görevlileri, 112 ve TESKİ görevlilerinin hepsine haber verildi. Bütün görevliler ve hastane çalışanlarının müdahalesi ile zararın daha da büyümesi önlendi. Ancak tüm çabalara rağmen ciddi bir maddi kaybımız oldu. Özellikle röntgen biriminde cihazlarımız kullanılamaz hale geldi. Röntgeni çalıştıramadığımız için de acil servisi geçici bir süre kapatmak zorunda kaldık. Vatandaşlarımızın mağdur olmalarını önlemek için de hızlı bir çalışma yapıp aynı gün birkaç saat sonra Kapaklı Binamızda geçici bir acil servis oluşturduk. Yaklaşık olarak da 12 gündür Kapaklı’da bu hizmeti yürütüyoruz” açıklamasında bulundu.

PAZARTESİ GÜNÜ FAALİYETE GEÇECEK

Baskından zarar gören bölümlerin temizliklerinin de yapıldığını kaydeden Karaoğlu “Boya ve badanaları yapılarak zarar gören yerler yenilendi.  Dezenfeksiyon şirketiyle anlaşılarak o bölümdeki tüm alanlarımız profesyonel firmalar tarafından dezenfekte edildi. Tıbbi cihazlardan zarar görenlerin yetkili servisleriyle görüşüldü. Ancak röntgen cihazlarımızla ilgili olumlu bir cevap verilmedi. Firma yetkilileri cihazların çalıştırılması için çok büyük bir gayret içerisindeler ancak çalıştıramıyorlar. Biz bu süreç uzamasın, Kapaklı’daki geçici acil daha da devam etmesin diye Hastane Müdürümüzün de gayretleriyle Türkiye Hudut ve Sahiller Genel Müdürlüğü’yle görüştük. Müdürlüğümüz bize bir dijital röntgen tahsis etti. Bu dijital röntgen bu hafta başından beri eski cihazın yerine kuruldu. Deneme çekimleri yapıldı. Hastane otomasyonuna uyumu sağlandı. Eğer bir aksilik olmazsa Pazartesi günü sabah saat 08.00 itibariyle acil servisimiz bu binamızda tekrar faaliyete geçecek” dedi.

“BAKIŞ AÇISI DEĞİŞSİN”

Kapaklı’da hizmet vermeleri ile birlikte acil sayısında azalma olduğunu kaydeden Karaoğlu “Önceden burada hafta içi 600’ün, hafta sonu ise 800’ün üzerinde hasta acil servisimize geliyordu. Acil servis geçici olarak Kapaklı’ya geçince acile gelen hasta sayısı yarı yarıya azaldı. Kapaklı’daki insanlar yıllarca ‘Acilimiz yok’ diyorlardı, buraya geliyorlardı. Veliköy, Velimeşe ve Kızılpıınar’daki insanlarımız buraya geliyorlardı. Her bölgeye de bir acil servis açamazsınız. Biz Kapaklı’ya acil servis açarak sorumluluk aldık. Aslında ‘Acil servisimiz kapandı’ diyebilirdik. Biz risk aldık. Geçici de olsa acil servis açtık. Vaka gelse, hastayı kaybetseniz; vatandaş ‘yeterli donanım yoktu’ diyebilir. Ama biz risk aldık ve açtık. Buna rağmen buraya gelip Kapaklı’ya yönlendirilen insanlar kavga çıkartıyorlar. ‘Acil servisi Kapaklı’ya nasıl gönderirsiniz?’ diyerek geçen gün sekreterime saldırdılar. Sanki bir keyfiyet varmış gibi bir bakış açısına sahipler. Bizim de ailelerimiz burada. Benim de annem, babam, eşim, çocuğum burada oturuyor. Ben İstanbul’da ikamet edip de burada Başhekimlik yapmıyorum ki. Bir sıkıntı olsa ben de bu acil servisten hizmet alacağım. Ben ister miyim acil servisin uzaklaşmasını? İnsanlarımızın bu bakış açısını değiştirmeleri gerekiyor. ‘Benim işim olsun’ diyerek geri kalan durumları hiç önemsemiyorlar” açıklamasında bulundu.

YASAL SÜREÇ BAŞLADI

Baskın ile ilgili yasal çalışma yapıp yapmadıkları konusunda sorulan soruya da açıklık getiren Karaoğlu “Biz ilk olarak zararı yazılı olarak bildirdik. Genel Sekreterlik tarafından mevcut zarar için yasal işlem başlatıldı. Bizim tespitimiz geçerli olmuyor. Böyle bir durumda resmi bir bilirkişi atanıyor. Tespitini belirliyor ondan sonra zararın tazmini için dava açıyor. Bununla ilgili yasal sürecin başladığını söylemek istiyorum” dedi.

Haber/Faik Onur KAYA

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10