ÇTSO'da 'Tedarik Zinciri Yönetimi' paneli

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Oda üyesi sanayi kuruluşlarının satın alma yöneticileri ve bu birimlerinde görev yapan personeline yönelik düzenlediği 'Tedarik Zinciri Yönetimi Konulu' Konferans d?

Çerkezköy 4.10.2017 20:02:00 0
ÇTSO

Yaklaşık 30 kişinin katıldığı panelin konuşmacılığını İstanbul Üniversitesi Tedarik Zinciri Yönetimi Yüksek Lisans Programı Başkanı Prof.Dr. Murat Erdal yaptı.

 

“TEDARİK ZİNCİRİ PAZARLAMADAN FİNANS VE İNSAN KAYNAKLARINI KAPSAMAKTADIR   “

 

Prof.Dr. Murat Erdal işletmelerdeki tedarikçilerin ürün alırken her yönden işletmenin menfaatlerini de düşünmek zorunda olduklarını ve de ürün alırken kaliteli olmasına da dikkat etmeleri gerektiğini belirterek, “Bugünün rekabet ortamında tedarikçilerin işletme stratejilerinin gerçekleştirilmesine ne ölçüde katkı sağlayabileceği daha fazla tartışılmaktadır. İşletmeler, tedarikçilerin etkin yönetimi konusunda sistem kurma arayışı içindedir. Tedarikçi performans yönetim sisteminin kurulması, tedarikçi ilişkileri yönetimi ve tedarikçi geliştirme eğitimi vermeleri gerekmektedir. İşletmelerdeki tedarikçiler her zaman ürün tedarikinde işletmelerin menfaatlerini korumak ve kaliteli ürün almaktır.  İşletmeler özellikle üzerinde durduğu tedarik stratejisinin belirlenmesi, tedarik zinciri tasarımı, planlama ve operasyon konuları üzerinde durulmaktadır. Tedarik zinciri yönetimi; tahminleme, satın alma, kaynak kullanımı, üretim planlama, akış ve süreç yönetimi, pazarlama, satış sonrası destek, hizmet, lojistik ve dolaylı olarak finans ve insan kaynakları yönetimi de dahil olmak üzere işletme bütününü ilgilendirmektedir. Tedarik Zinciri Yönetimi eğitiminin amacı, bugünün ve geleceğin şiddetli rekabet ortamında başarının Tedarik Zinciri Yönetimi’nden geçmektedir” dedi.

 

SAAT SÜREN EĞİTİMDE ŞU KONULAR İŞLENDİ

 

Erdal “ Tedarikçi araştırma ve seçim kriterleri nelerdir. Tedarikçi bölümlendirme çalışmalarının işletmeye katkıları neler olabilir. Tedarikçi performans değerlendirme göstergeleri nelerdir. Tedarikçileri kalite, maliyet, hız, esneklik ve yenilikçilik açısından istenilen seviyeye nasıl getirilebilir. Tedarikçiler nasıl değerlendirilmeli ve yönlendirmelidir? Olumsuz yönlerin düzeltilmesi konusunda nasıl bir yöntem izlenmelidir. Tedarikçilerle ilişkiler nasıl düzenlemelidir. Tedarikçi, alıcı (müşteri) ilişkilerinde güven arttırıcı ve azaltıcı (zedeleyici) unsurlar nelerdir. Tedarikçilerle hangi alanlarda ve hangi sürelerle işbirliği yapılmalıdır. Tedarikçi ödüllendirme türleri nelerdir. Tedarikçi geliştirme stratejisi hangi tedarikçi grupları için uygulanabilir.Tedarikçi Geliştirme Programı’nda nelere dikkat edilir.Tedarik Zinciri Yönetimi ve Temel Evreleri.Tedarik Zinciri Kararları Tedarik Zinciri Stratejisi ve Tedarik Zinciri Tasarımı. Tedarik Zinciri Planlaması.Tedarik Zinciri Operasyon.Tedarik Zinciri Süreçleri.Tedarikçi İlişkileri Yönetimi. İçsel Tedarik Zinciri Yönetimi. Müşteri İlişkileri Yönetimi. Tedarik Zinciri Performansı; Stratejik Uygunluğun ve Odağın Başarılması.Stratejik Uygunluğun Başarılması.Müşteri ve Tedarik Zinciri Belirsizliğinin Anlaşılması.Tedarik Zinciri Yeteneklerinin Anlaşılması.Stratejik Uygunluğun Sağlanması gibi pek çok konuda eğitime katılanlar bilgilendirildi. Prof. Dr. Murat Erdal,  Bütün bu soruların ortak noktası, işletme stratejisi ile tedarik stratejisi ve tedarikçi ilişkilerinin uyumlandırılmalıdır.Tedarikçi performansı, işletmeler için kritik önem taşımaktadır. Tedarikçi performansının operasyon (üretim veya hizmet), kalite ve maliyetler üzerinde pek çok yöneticinin düşündüğünden daha fazla etkisi bulunmaktadır. İyi bir tedarikçi performansı ve ilişki yönetimi rekabet avantajının sağlanmasında da büyük katkı sağlamaktadır” diye konuştu.

 

Haber / Seyit SÜREN

  


0282 726 91 91
0282 747 65 10