Telefonla iletişim hizmetleri eğitimine ilgi yoğun oldu

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası tarafından eğitim kapsamında Yrd. Doç. Dr. Zeki Yüksekbilgili konuşmacı olarak katıldığı 'telefonla iletişim hizmetleri' eğitimi yapıldı. Yüksekbilgil

4.04.2018 20:51:00 0
Telefonla iletişim hizmetleri eğitimine ilgi yoğun oldu

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Nisan ayı eğitimleri ‘telefonla iletişim hizmetleri’ eğitimi ile başladı. ÇTSO’un Mini konferans Salonu’nda dün 10.00-16.00 saatleri arası yapılan eğitime 40 kişi katıldı. Eğitimi Yrd. Doç. Dr. Zeki Yüksekbilgili verdi.

TELEFON GÜNDELİK HAYATIMIZIN BİR PARÇASI

Yrd. Doç. Dr. Yüksel Yüksekbilgili, telefon, gündelik yaşantıda ve hatta çalışma hayatında en sık başvurduğumuz önemli iletişim araçlarındandır. Telefonda konuşurken en önemli unsurlar ses tonu ve seçilen kelimelerdir. Telefonda iletişim kurarken tıpkı misafir karşılar gibi nazik, yardımsever, enerjik olunmalıdır. Konuşurken ses tonu ve kelimeler iyi seçilmeli ve karşılarındaki kişiyi kazanmak için bu  önemlidir. Kişi konuşurken ruh hali ve fiziksel durum karşı tarafa hissettirmemeli hissettirdiğinde olumsuz bir durum yaratır. Konuşma sırasında yapılacak ufak bir hata, iletişimin başarısızlığa uğramasına yol açar” dedi.

TELEFONLA İLETİŞİM KÜLTÜREL BAKIŞ AÇISIDIR

Yüksekbilgili telefonla iletişimin kültürel bir bakış acısı olduğunu da kaydederek,”Telefonla iletişim kurarken ruhsal haliniz ne olursa olsun bunu karşı tarafa  hissettirmemeniz gerekir.karşı tarafa kızgın olsanız dahi telefon adabı diye bir şey var bunun dışına çıkmamalı çıkıldığında anlaşma yapmanız imkansızlaşır ve iletişim kesilir. İletişim sürecini verimli bir şekilde sürdürebilmek, sonlandırmak ve başarılı bir telefon görüşmesi yapabilmek çok önemlidir.İster iş görüşmesi yapıldığında ister kişisel görüşmelerde buna her zaman dikkat edilmeli. ’’ dedi.

 TELEFONLA İLETİŞİMDE ÖN YARGILI OLMAYIN

Yüksekbilgili telefonda iletişim yaparken ön yargılı olunmaması gerektiğini de belirterek,   Telefon iletişiminde sesinizin, kulağınızın, ön yargısız yaklaşımın, zihninizin ve olumlu tavrınızın telefonda iletişim sürecinde sizi başarıya götürebileceğini bilmelisiniz.Telefonla iletişim sürecinde konuştuğumuz kişinin verdiği ipuçlarından tercih ettiği iletişim metodunu anlamayı, karşınıza çıkabilecek farklı insan tipleri ile uyum sağlamanın önemini, seçilen iletişim metoduna göre  davranmayı bilmek gerekir. Konuşmanızda konuşma tonu dozajında empati ile konuşmaya özen gösterilmeli vede kişiselleştirmeden, karşımızdakinin beklentilerini öğrenmelisiniz. Bu nedenle telefonla yapılan iletişimlerde ön yargılı olunmamalı” diye konuştu. Yüksekbilgili daha sonra katılımcılar arasında konuşma teknikleri konusunda test uygulaması yaptı. Yapılan testte eğitime katılan 40 kişiden 27 kişi orta derecede iletişim yapabildiği ve 12 kişinin iyi derecede ve bir kişinin de kötü derecede iletişim yaptığı ortaya çıktı. Eğitim sonunda katılımcılar bugüne kadar telefonla yaptıkları iletişim konusunda eksikliklerini bu eğitim sayesinde çok iyi anladıklarını ve bundan böyle edindikleri bilgiler ışığında çok daha dikkatli ve iyi iletişim yapabileceklerini ifade ettiler.

Haber/Seyit SÜREN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10