''21. Yüzyılda Öğretmenlik Mesleği ve STEM Çalıştayı'' yapıldı

Uğur Okulları ile Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde 21. Yüzyıl kazanımlarını eğitim programına entegre edebilen öğretmen deneyimlerini aktarmak üzere ''21. Yü

Çerkezköy 13.09.2018 14:36:00 0

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan çalıştayda açılış konuşmalarını Uğur Okulları Çerkezköy Kampusu Ortaokul Müdürü Tuğba Zenginal, Uğur Okulları Eğitim- Öğretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek yaptı. Eğitimde yarım asırlık tecrübesiyle her geçen gün yeni eğitim modellerini benimseyerek ilerleyen, 21.yy becerileri dolayısıyla Türkiye'de STEM eğitiminde liderlik yapan Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak Çerkezköy Kampusunda bu çalıştaya ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyduklarını belirten Uğur Okulları Çerkezköy Kampusu Ortaokul Müdürü Tuğba Zenginal; ‘’Kendi gelişimlerini önemseyen, ülkemize ve öğrencimize bir şeyler kazandırmak için çabalayan, çocuklarımızı geleceğe hazırlayan, kısacası çağın gerektirdiği nitelikli insanı yetiştirmek için çalışan ve şu anda aramızda bulunan değerli meslektaşlarımı tebrik ediyorum. Çalıştayımızın ilimize ve öğretmenlerimize hayırlı olmasını diliyorum" ifadelerini kullandı. 

ÜLKEMİZİ EĞİTİM ANLAMINDA ÇOK DAHA İLERİYE GÖTÜRECEĞİMİZİ DÜŞÜNÜYORUM

Zenginal’ın ardından konuşan Uğur Okulları Eğitim- Öğretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil; ‘’ Öncelikle burada olduğumuzdan dolayı mutlu olduğumuzu belirtmek isterim. Geçen yıldan beri Uğur Okulları olarak Türkiye genelinde il milli eğitim ve ilçe milli eğitim müdürlükleriyle çok fazla çalışma yaptık. Bu çalışmalara katılan öğretmen sayımız ne kadar fazla olursa, ülkemizi eğitim anlamında çok daha ileriye götüreceğimizi düşünüyorum’’ dedi.

ARTIK TÜRKİYE’DE DE YAPILIYOR

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 3 yıldır müfredat içerisinde aslında STEMDEN ve kodlamadan bahsettiğini kaydeden Çiçek; ‘’Müfredatımız içindeki STEM ve kodlamayı dünya yıllardır konuşuyor.   Kodlama robotik çalışmaları ile ilgili dünyada çok güzel çalışmalar yapılıyor. Artık Türkiye’de de yapılıyor. Türkiye’de aslında son 5 yıldır yoğun bir şekilde özellikle özel okullar STEM eğitim yaklaşımını ve STEM robotik çalışmaları konuşmaya başladılar. Ve 3 yıldır müfredat içerisine girmesiyle birlikte milli eğitim müdürlükleri de bu anlamda çok fazla yatırım yapmaya başladı.  Hem de hizmet içi eğitimlerde bu programlara çok fazla yer vermeye başladılar. O yüzden çok mutlu olduğumuzu paylaşmak isterim’’ dedi.

HİZMET İÇİ EĞİTİMLERİN ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUZ

Uğur Okulları olarak Türkiye genelinde 137 tane okullarının olduğunu ifade eden Nil Çiçek; ‘’Yaklaşık 75 bin civarında öğrencimiz var. Gururla şunu paylaşmak istiyorum, sizinle bu yıl 39 tane okulumuzda okul öncesi, ilkokulda erken STEM, 71 tanede ortaokul ve lise Uğur Okulu’nda Çerkezköy Uğur Okulumuzda olduğu gibi STEM eğitim yaklaşımımızı öğrencilerimize öğretmenlerimizle buluşturuyoruz. Bence burada en önemli şey, hizmet içi eğitimler. Hizmet içi eğitimlerin çok önemli olduğunu düşünüyoruz’’ dedi. 

 

TEKİRDAĞ'DA GÜZEL İŞLER YAPILDIĞINI BİLİYORUM

Açılış konuşmalarının ardından BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu, 21. yüzyılda öğretmenlik mesleği konusunda bilgi verdi. Doç. Dr. Sencer Çorlu, Tekirdağ'da güzel işler yapıldığını biliyorum. Tekirdağ kodluyoru özellikle duyuyorum. Burada yapılan güzel işleri biraz daha enerjik hale getirmek istedik. Burada sadece 35 kişi olmamalı, Tekirdağ'da ki bütün öğretmenler ulaşabilmeliyiz. Ümit ediyorum ki Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü sizleri liderler olarak kullanıp Tekirdağ ilinin tamamındaki öğretmenlere biz bunu nasıl yayabiliriz, bu özel okullarda yapılan güzel işler sadece özel okullara ait kalmasın devlet okullarındaki öğretmenlerimizde bunlardan nasıl faydalanabilir ve sınıflarında nasıl bunu uygulayabilirler bunun üzerine çalışmalar yapar’’ dedi. 

AMACIM KATILIMCILARA BİR AYNA TUTMAK

Bugün birinci amacının katılımcılara bir ayna tutmak olduğunu ifade eden Sencer Çorlu; ‘’STEM denilen şeyin en temeli öğretmenler arasında iletişimi arttırabilmek var. John Dewey Eğitim Bilimcisi. Bizim eğitim sistemimizi en çok etkileyen 20. yy'ın en önemli eğitim bilimcilerinden bir tanesi 1924'te Türkiye'ye davet ediliyor. 2 ay boyunca Türkiye'de kalıyor ve eğitim sistemi hakkında bir rapor yayınlaması isteniyor. Atatürk'ün de dinleyip öğrenmek istediği bir rapor bu. Rapora göre öğretmenler arasında müzakere ve münakaşa zümreleri oluşturulmalı diyor. Bu zümrelerin sadece senenin başında, sadece eylülde veya haziranda olmayacağını sene boyunca devam etmesi gerektiğini söylüyor. Her 15 günde bir öğretmenlerin bir araya gelmeleri gerektiğini söylüyor. Okudukları bahisler üzerinden müzakere yapmaları gerektiğini ve paylaşmaları gerektiğini söylüyor. Bu ikisi aslında çok çok önemli Dewey'de bunu tespit etmiş durumda. Öğretmen kendi yaratıcılığını kültürünü ve birey olduğunu sınıfa yansıtmalı. Onları motive etmek, yüreklendirmek ve kolaylaştırmak adına yöneticilere görev düşüyor. Dewey 1924'te okulları gezdiğinde okullardaki kaynakların yeterli olduğunu dile getiriyor. Kaynak ve materyaller Türk okullarında çok kötü durumda değil diyor. En büyük eksikliğin ise öğretmenlerin bir deneyi yaptığını öğrencilerinde sadece arkadan onu izlediğini söylüyor. STEM'de yaparak öğrenmeye dayanıyor. Öğrencinin izleyerek değil yaparak öğreneceğini savunuyor"  Dewey hocam STEM yaparak öğrenmeye dayanıyor dedi. Sınıf öğretmenleri bunu eğitimlere göre en iyi bilenlerimiz. Çünkü onlar özellikle 4 sene boyunca yaparak yaşayarak öğreniyor. Bunları biz matematikçiler fenciler unuttuk. Dewey aslında o yapıyı oluşturan kişi. Bunlar bildiğimiz ama unuttuğumuz değerlerimiz. O dönemin felsefesini nasıl adapte ederiz. Öğrencilerimize yaparak öğretme konusunda bir yol açarız onlara. Mesleğimizi o şekilde yaparak biz de işimizden daha zevk alırız. Çünkü aslında kötü yapıldığı zaman çok sıkıcı bir işimiz var. Hem sıkıcı olabilir aynı zamanda zorlayıcı olabilir’’ dedi. Sencer Çorlu çalıştayın 2’nci bölümünde  STEM nedir ve STEM kaynaklarına nereden erişilebilir konularında katılımcıları bilgilendirdi. 

KATILIM BELGESİ TAKDİM EDİLDİ

Sencer Çorlu’nun ardından Uğur Okulları STEM Bölüm Başkanı Senem Süral okullarda STEM kültürünü oluşturmak konusunda katılımcılara bilgi verdi. Ardından çalıştaya katılan öğretmenlere katılım belgesi verilmesiyle çalıştay son buldu. ’21. Yüzyılda Öğretmenlik Mesleği ve STEM Çalıştayı’na Uğur Okulları Eğitim- Öğretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek, Uğur Okulları STEM Bölüm Başkanı Senem Süral, Uğur Okulları Çerkezköy Kampusu Ortaokul Müdürü Tuğba Zenginal, Uğur Okulları Anadolu Lisesi Müdürü Kadir Reis Zenginal, BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu ve öğretmenler ve basın mensupları katıldı.

Haber: Hilal ÇARIKÇI

 

 

 

 

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10