Anasayfa
Yazarlar
Foto Galeri
WEB TV
E-Gazete
Resmi İlanlar
Anket
Künye
Reklam
İletişim
Çerkezköy
16 Ekim 2019 Çarşamba
Tekirdağ
Çerkezköy
Çorlu
Ergene
Hayrabolu
Kapaklı
M.Ereğlisi
Malkara
Muratlı
Saray
Süleymanpaşa
Şarköy
Bölge
Spor
Aygun: Ne insani ne de milli bir duruştur
Aygun: Ne insani ne de milli bir duruştur
CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan Aygun, “Tüketici ve yolcuları esas alan rekabetçi ve seçenekli bir yolcu taşıma anlayışına geçilmelidir. Esnafı, 2900 cc motor hacimli otomobil almaya zorlamak ne insanidir, ne de milli bir duruştur. Bu şartı taşıyan otomobil markaları en fazla 5 koltuklu Audi, Mercedes, Porsche, Infinity gibi lüks otomobil markalarıdır. Bu otomobillerin en ucuzu bile 1 milyon TL ile 1 milyon 350 bin TL arasındaki fiyatlardan satılmaktadır. Esnaf ekonomik krizde bu araçları nasıl satın alsın” dedi.
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Haberin Yayın Tarihi: 26.07.2019 17:32
16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı  Mehmet Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle A-1 türü yetki belgeli taşımacılık konusunda kapsamlı bir soru önergesi veren CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, “Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı; 2006 yılında A-1 türü yetki belgesi kapsamında 8 kişilik otomobiller üzerinden şehirlerarası tarifeli ve tarifesiz taşımacılık yapma imkânı tanımıştır. Bu yetki kapsamında Türkiye genelinde şu anda 4 bin 500 araç ile taşımacılık yapan 235 şirket bulunmaktadır. Sektör, yaklaşık 6 bin kişiyi istihdam etmekte, aileleriyle birlikte 20 bin kişiye gelir kapısı olmaktadır” dedi.

 

BAKANLIK TARAFINDAN UYGULANMADI

 

Bakanlığın, 2006 yılında tarifeli yolcu taşıma hakkı verdiği A-1 türü yetki belgeli şirketlere, 2010 yılından sonra çıkarılan genelge ve yönetmelikler ile sürekli hak kaybı yaşatıldığını, yeni maddi külfetler getirilerek, o güne kadar yaptıkları ticari yatırımların boşa çıkarıldığını söyleyen Aygun,  Bakanlığın 9 Temmuz 2009 tarihli genelgesinde; A-1 türü yetki belgesine sahip şirketlere tarifeli ve tarifesiz şehirlerarası yolcu taşıma yetkisi tanıdığını anımsattı. Ancak Bakanlığın bu genelgeden 7 ay sonra çıkardığı ikinci genelgede fikrini değiştirdiğini kaydeden Aygun, “26 Şubat 2010 tarihli genelgede, A-1 türü yetki belgesine tanınan tarifeli yolcu taşıma hakkına son verilmiştir.Bakanlığın 7 ay içinde çıkardığı iki farklı genelge sonucu yaptıkları yatırım açısından zor duruma düşen şirketler, 26 Şubat 2010 tarihli genelgenin ilgili maddelerinin iptali için Danıştay’a başvurmuştur. Gerek Danıştay 15. Dairesi, gerekse kararın temyize götürüldüğü Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, ‘A-1 türü yetki belgesi ile tarifeli yolcu taşımacılığı yapılamayacağı’ yönündeki 26 Şubat 2010 tarihli genelge maddesini iptal etmiştir. Ne var ki Danıştay kararları Bakanlık tarafından uygulanmamıştır” dedi.

 

YÖNETMELİKLE BÜYÜK ZARAR UĞRATILDILAR

 

Bakanlığın A-1 türü yetki belgesine sahip firmaları, Danıştay kararlarına rağmen tarifeli yolcu taşımacılığı yerine “tarifesiz grup taşımacılığı” yapmaya zorladığını savunan Aygun,  “A-1 türü yetki belgesi ile şehirlerarası yolcu taşımacılığına yönelik daha büyük darbe 31 Aralık 2018 tarihinde Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde yapılan bir dizi değişiklik ile gerçekleştirilmiştir. Yeni yönetmelik ile 8 Ocak 2018 tarihli Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde çok büyük değişikliklere gidilmiş, A-1 türü yetki belgesine tanınan şehirlerarası yolcu taşıma hakları tırpanlanmıştır. 11 ay önce çıkarılan yönetmeliğe göre yatırım yapan ve pozisyon alan taşımacılık şirketleri yeni yönetmelik ile büyük zarara uğratılmış, adata ekmekleri ile oynanmıştır” dedi.

 

BAKAN TURHAN’A SORDU

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yanıtlanması istemiyle soru önergesi veren Aygun, kamu kurum ve kuruluşlarına taşımacılık yapmayan A-1 türü yetki belgeli araçların yolcu taşımacılığı yapması için “2900 cc motor silindir hacminden az ve 4 yaşından büyük olmaması” koşulu getirildiğini, kamu kurum ve kuruluşlarına taşımacılık yapan otomobillerin, bu yeni düzenlemeden muaf tutulduğunu belirterek, neden bu istisnanın getirildiğini sordu. Dövizdeki yükselme ve Türkiye’de gün ve gün derinleşen ekonomik kriz dikkate alındığında, A-1 türü yetki belgesi ile taşımacılık yapan şirketlerin 2900 cc motorlu araç satın almasının mümkün olup olmadığını, 2900 cc motor hacmi koşulunun neden konulduğunu, Türkiye’de yolcu taşımacılığı için motor hacmi yüksek araç koşulunun getirilmesinin hem ekonomik hem çevresel değerlerle bağdaşıp bağdaşmadığını, Yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde taşımacılık için getirilen 4 yaş kuralının, ekonomik olup olmadığını, trafikte kayıtlı araçların ortalama yaşı esas alınırsa 4 yaş kuralının uygulanmasının gerçekçi olup olmadığını, yolcular için alternatif bir seçenek sunan A-1 türü yetki belgesi ile şehirlerarası yolcu taşımacılığının önünün neden kesilerek bu yönde faaliyet gösteren şirketlere zorluklar çıkarıldığını, A-1 türü yetki belgesi ile taşımacılık yapmak için henüz Türkiye piyasasında olmayan otomobil türlerini şart koşmnın, ülke ve kamu yararına olup olmadığını sordu. Aygun ayrıca şu soruları da yöneltti: “Yaklaşık 20 bin aileye gelir kapısı olan sektör, ekonomik krizin giderek derinleştiği ülkemizde önemli bir istihdam alanı yaratmaktadır. Sektörü krize sokarak, ülkedeki işsizliği daha da tırmandırma riski taşıyan 31 Aralık 2018 tarihli yönetmeliği değiştirmeyi düşünüyor musunuz?  A-1 türü yetki belgesi ile taşımacılık yapan şirketlerin önünü açacak düzenlemeler yapacak mısınız? Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bir yıl geçmeden çıkardığı birbirinden farklı genelge ve yönetmeliklerle, ciddi ve güvenilir bir tutum ortaya koyamamıştır.Ulaşım ve taşımacılıkta istikrarlı, tutarlı ve güvenilir politikalar üretmek yerine neden çok kısa sürede birbiri ile çelişkili düzenlemeler yapılmıştır? Belirli baskı gruplarının Bakanlık üzerinde etkisi mi vardır? Eski yönetmelik ve genelgelere göre yatırım yapan ve pozisyon alan şirketlerin uğrayacağı zararlar niye dikkate alınmamıştır? Yeni yönetmelik maddeleri, neden geriye dönük işletilerek,  gerekli koşulları 30 Haziran 2021 tarihine kadar sağlayamayan tüm şirketlerin A-1 türü yetki belgesi ekli taşıt belgesinin iptal edilmesi kararlaştırılmıştır? A-1 türü yetki belgesi ile tarifeli yolcu taşımacılığının önünü açacak mısınız? Demokrasinin temelini oluşturan güçler ayrılığı prensibi çerçevesinde Danıştay kararlarına uymayı düşünüyor musunuz?”

 

Haber / Sevay KARDEŞ

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
BUGÜN DÜN BU HAFTA BU AY
Şaka gibi, Andımız yazarının ismi Kaymakamlık tarafından reddedildi
Vatandaşlar kavşağa trafik ışığı istiyor
Hobi Bahçesi Projesi çalışmaları devam ediyor
İki ilçede uyuşturucu operasyonu
Kombi ve petek bakımları bilinçli kişilere yaptırılmalı
29 Ekim’de hizmete giriyor
Barış pınarı harekatına Çerkezköy’den tam destek
Kapaklı Sitespor durdurulamıyor
Toprak: Tarımsal alanda kadınlarımızın önemi büyük
Aygun: Engelli vatandaşlarımızda işsizlik yüzde 80’lerde
  ANKET
ÇERKEZKÖY'ÜN SOKAK VE MAHALLELERİNDE YAPILAN SOKAK DÜĞÜNLERİ YASAKLANMALI MI?
HAYIR YASAKLANMAMALI
EVET KESİNLİKLE YASAKLANMALI
  CERKEZKOY KONUSUYOR
  GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
Çerkezköy
Çerkezköy Alp Ajans Haber, Gazetecilik, Basın Yayın, Matbaacılık Ltd. Şti.
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 726 17 66 - 725 20 25 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
E-mail: haber@cerkezkoyhaber.com.tr  -  kardes@cerkezkoyhaber.com.tr
Alp Medya