Kent konseyinde başarıda ailenin rolü semineri verildi

Çerkezköy Kent Konseyi tarafından önceki gün Kent Konseyi Konferans Salonu'nda   'başarıda Ailenin Rolü 'semineri düzenlendi. Seminerin konuşmacıları başarıda ailenin rolünü detayla

Çerkezköy 30.01.2020 17:00:00 0
Kent konseyinde başarıda ailenin rolü semineri verildi

İNSANLAR HER ORTAMDA YARATICI DÜŞÜNCELERİNİ ORTAYA KOYMALI

 

Seminerde ilk konuşmayı yaşam koçu Recep Keskin yaptı. Keskin “ Başarı nedir?,Başarının hedefleri nelerdir”  gibi konularda bilgilendirmede bulundu. Keskin “ Başarı belirlenen bir hedefe ulaşılması durumudur. Başarı insanda hedefine ulaşan kişidir. Okul,iş, hayatta,sosyal yaşamda başarılı olmak gibi başarının bir çok hedeflenen durumlarında gösterilen hedeflere ulaşılmasıdır.Başarının iki büyük etkeni ise aile deki başarı diğeri de sınıfta ki başarıdır. Başarıda güven verici, destekleyici, demokratik , yapıcı eleştirici ve nitelikli zaman harcama önemlidir.Sınıfta başarılı olmak için bireysel performans,doğrulama, özgüven,meydan okuma,farklı fikirleri ortaya koyma, şunu da özellikle belirtmeliyim ki meydan okuma derken sınıfta öğretmene karşı gelme değil. Öğretmenin sorduğu soruya yada sorulara bilinci olarak cevap vermektir. Ayrıca sağlıklı tartışma ortamında konunun bilgisini ortaya koymak.İnsanlar her ortamda iletişim işbirliği içinde bulunmalı be yaratıcı düşüncelerini ortaya koymalıdır.”dedi.

 

İSTEKLİYİM, HEVESLİYİM, BAŞARABİLİRİM

 

Keskin, “Bazen farkında olmadan ya da çok iyi niyetlerle, çocuğunuza yönelik bazı tutumlarınız onun kendine olan güvenini zedeleyebilmekte, kaygı düzeylerini arttırmakta, dolayısıyla sınavlara hazırlık sürecini olumsuz etkileyebilmektedir. Bu durum da öğrencinin başarma isteğini, hevesini ve motivasyonunu düşürebilmektedir. Oysaki başarıya ulaşabilmek için, çocuğun çalışmaya başlarken istek, heves ve şevk duyabilmesi gerekir. Çocuğunuzun akademik başarısı ile ilgili ona karşı olan yaklaşımlarınızı gözden geçirin. İşe yarıyorlar mı? Örneğin; daha çok “Çalış!”  demeniz daha çok çalışmasını sağlıyor mu? Aynı yöntemleri uygulayarak değişimin gerçekleşmesini bekleyemeyiz. Öğrencinin başarma isteğini, hevesini canlandırmak için onun sınırlarına ve sorumluluklarına saygı duymak, başaracağına inanmak ve bu konuda ona güven vermek, ona karar verme fırsatı sunmak, yeterli başarıyı gösteremediğinde onu yargılamadan dinlemek ve bu sonucun nedenlerini araştırmak gerekir” diye konuştu.

 

“ANNE VE BABALAR REHBER OLMALIDIR”

 

Keskin, “Anne babalar zaman zaman çocukları için yaptıkları fedakârlıkları dile getirerek istemeden de olsa, onları baskı altına alıyorlar. Başarıya odaklı bu tür ilişkilerde, anne baba çocuğa ‘Ne kadar başarı, o kadar sevgi’ mesajı veriyor. Oysa bu durum çocuğun özgüvenini ve kendine saygısını en çok zedeleyen nedenlerden biri, bu tür anne-baba-çocuk ilişkisidir. Başarıya koşullu sevgi, çocuğa yarar yerine zarar verir. Çocuk başarı düzeyi ne olursa olsun, anne babası tarafından sevildiğini hissetmelidir. Başarı düzeyinin yükseltilmesi gereken durumlarda, aileler okul ve öğretmenleri ile görüşmeli, bu konuda neler yapılabileceği, okul-aile işbirliği içerisinde değerlendirerek çözümlemelidir. Anne ve babalar her zaman çocuğun başarısında rehber olmalıdır” diye konuştu.

 

BAZI DAVRANIŞLAR ÇOCUĞUN BAŞARISINDA MOTİVASYONUNU ETKİLER

 

Aile Danışmanı Muammer Çırak’ta,  “Motivasyon, insanın istek ve ihtiyaçlarının farkına varması ve bunları gerçekleştirmek için harekete geçme eğilimine girerek gerçekleştirmesidir. Motivasyonu olumlu yada olumsuz olarak etkileyen unsurlardan bir tanesi de ailedir. Aile, farkında olarak yada olmayarak, gencin motivasyon düzeyini etkilemektedir. Bu etkileme olumlu yönde olabildiği gibi  bazen de  olumsuz yönde de olabilir. Aslında hiçbir anne ve baba, bu kadar önemli bir dönemde çocuğunun motivasyonunu olumsuz olarak etkilemek istemez. Ancak çocuğunun iyiliği adına olduğu düşünülen bazı davranışlar ya da söylenen bazı sözler onu olumsuz yönde etkileyebilir; motivasyonunu düşürüp, kaygı düzeyini bir anda yükseltebilir. Bu da çocuğun kaygılı, mutsuz ve verimsiz bir hazırlık süreci içine girmesine neden olur. Eminiz ki hiçbir anne baba çocuğuna böyle bir zarar vermek istemez. Tam tersine çocuğuna böylesine önemli bir dönemde olumlu destek olmak, motivasyonunun artmasına yardım etmelidir. Her anne baba çocuğunun başarısının artmasında kendi payına düşeni en iyi şekilde yerine getirmelidir” diye konuştu.

 

ÇOCUĞUN BAŞARILI OLMASI İÇİN ANNE VE BABALARA BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR

 

Sosyolog Nuran Rahma’da , “Ailede, çocuklar ve ruh sağlığı konusu çok önemli ve önemli olduğu kadar zor ve çapraşık bir konu. Günümüzde ailelerin ve çocukların nelerle karşılaştığı, ne sorunlar yaşadığı ile ilgili genelleme yapmak sakıncalı olabilir, her aile özeldir. Ancak bir ölçüde genelleme yapmadan da konuyu anlamaya çalışmak olanaksız görünüyor. Önce ülkemiz ailelerini kabaca da olsa inceleyebilmek için kuramsal bir çerçeveden baktığımızda, bu kapsamda geleneksel ve değişmekte olan aile-çocuk ilişkisine bakmalıyız. Bu ilişkinin ruh sağlığı ve eğitim çalışmaları için ne ifade ettiğini bilmeliyiz. Ailede anne de baba da çalışırlar ve akşam eve yorgun geldiğinde, çocuğun sevinci, merakı ya da derdiyle baş edecek halleri yoktur,  baştan savarlar. Çocuğun okula olan ilgisi düşer. Okula çağrılan aile neden suçlandıklarını anlamazlar, onlar çocukları için çalışmaktadırlar. Derslerde zorlanan çocuğu konusunda okul anneden destek ister. Eğitimi pek yüksek olmayan anne çocuğa yardım edemez; baba çalıştığı için konuyu annenin işi olarak görür. Çaresiz hisseden anne görevlerini yapmadıkları için öğretmenlere kızar, öğrenme güçlüğü kavramına inanmaz. Dolayısıyla çocuğun başarılı olması için anne ve babalarda büyük görev düşmektedir. Ailelerin her zaman çocuklarına sevgi ile karşılık vermeleri onları motive edeceğinden hedefleri başarıyı da daha rahat yakalamalarına vesile olmaktadır.”dedi

 

Haber/Seyit SÜREN 

 

  

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10