Kalite Yönetim Sistemleri anlatıldı

Çerkezköy Ergene Havzası Sanayici ve İş Hayatı Derneği (ÇESİAD) üyelerine “Kalite Yönetim Sistemi” eğitimi verildi.

Çerkezköy 23.01.2013 00:50:00 0
Kalite Yönetim Sistemleri anlatıldı

 ÇESİAD EĞİTİM SALONU’NDA DÜZENLENDİ

Çerkezköy Ergene Havzası Sanayici ve İş Hayatı Derneği Eğitim Salonu’nda önceki akşam saat 18.30’da düzenlenen seminere ÇESİAD üyeleri, üye adayları, firma sahipleri ve yöneticiler katıldı. Seminerde katılımcılara sunum gerçekleştiren Kalite Sistem Yöneticisi Mümin Deniz, “kalite yönetim sistemi, firmalara kazandırdıkları, standartları, belgelendirme süreci, standart maddeleri, kalite kontrol, kalite güvence” konularında bilgi verdi.
 

“BU HEDEFLERİ BAŞARMA SİSTEMİDİR”

Kalite Sistemi Eğitiminin hedeflerinden bahseden Mümin Deniz “Hedefler arasında kalite kavramları ve kalitenin gelişiminin açıklanması, kalite yönetim sisteminin öneminin ve gerekliliğinin açıklanması, proses yaklaşımı ve yönetimde sistem yaklaşımı prensiplerinin standart kapsamında değerlendirilmesi olarak sıralayabiliriz. Kalite Yönetim sistemi bir kuruluşu kalite açısından idare ve kontrol için gerekli bir yöntemdir. Yönetim sistemi ise politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri başarma sistemidir. Birbirleri ile ilişkili veya etkileşimli elemanlar takımına ise sistem denir” dedi.
 

“KALİTE ÜRETİM OLMALIDIR”

Kalite yönetim sisteminde ilk defasında, zamanında ve her defasında şartlara uymanın zorunlu olduğunu belirten Deniz “Kalite temini proses kontrolü, muayene, ürün tasarımı, ustalık, proses tasarımı, kalite kontrol sistemi ve kalite yönetim sisteminden geçer. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirmesi ile mümkün olur. O halde stratejimiz hata kaynaklarını ortadan kaldırmak suretiyle daha verimli ve kaliteli üretim olmalıdır” diye konuştu.
 

“KAYNAK İHTİYACININ SAĞLANMASI GEREKİR”

Yönetim Sorumluluğu hakkında da bilgeler veren Deniz  “Kurulmuş olan kalite yönetim sisteminin yönetsel kısmı bu maddede belirlenir. Yönetimin desteği önemlidir. Kurulan sisteme yönetimin tam desteği yoksa sistem başarısız olur. Bu madde içeriğinde organizasyon yapısı, görev tarifleri, yönetim temsilcisi belirlenir. Oluşturulan sistemin yönetim tarafından kontrol, gözden geçirme yöntemleri belirlenir. Yönetim desteği de verilmiş olan kalite sistemini yürütmek için kaynak ihtiyacının sağlanması gerekir. Ürün gerçekleştirme maddesi üretimin tasarlandığı ve gerçekleştirildiği safhadır. Üretim için gerekli olan tüm detaylar bu maddenin altında verilmiştir” ifadesini kullandı.
 

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN PRENSİPLERİ

Kalite yönetim sistemine göre kurulu olan sistemin işleyişinin kontrol edildiği iyileştirme imkanlarının değerlendirildiği maddenin Ölçme, Analiz ve İyileştirme olduğunu belirten Deniz “Bu madde içeriğinde ise sürekli iyileştirme, iç denetimler, uygun olmayan ürünün kontrolü, düzeltici faaliyetler, önleyici faaliyetler vardır. Kalite Yönetim Sisteminin prensipleri arasında müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların katılımı, proses yaklaşımı, yönetimde sistem yaklaşımı, sürekli iyileştirme, verilere dayalı karar verme yaklaşımı ve tedarikçilere karşılıklı faydaya dayanan ilişkiler yer almaktadır” diye konuştu.
 

KALİTE PLANLAMANIN ESASLARI

Kalite Planlama’dan da bahseden Deniz “Bir ürünün müşteri memnuniyetini sağlayabilmesi için gerekli adımları tanımlayan ve gerçekleştiren bir metottur. Yeni bir ürünün devreye alınması için tasarım aşamasından başlayarak seri üretime geçene kadar yapılacak tüm işlemleri içeren plandır. Gerekli tüm adımların zamanında tanımlanabilmesi için ilgili kişiler arası iletişimi kolaylaştırmaktır. Kalite Planlamanın esasları arasında müşteri memnuniyeti için kaynakların yönetilmesi, gerekli değişikliklerin önceden belirlenmesi, geç değişikliklerden kaçınılması, kaliteli bir ürünün zamanında ve en düşük maliyetle sağlanması, ekibin oluşturulması, faaliyet alanın tanımlanması, ekipler arası faaliyetler, eğitim, müşteri ve tedarikçi katılımı, eş zamanlı mühendislik, kontrol planları, sorunların çözümü ve ürün kalite planlama zamanlaması olarak sıralandırılmaktadır” dedi.
 

Haber / Faik Onur KAYA

 

0282 726 91 91
0282 747 65 10