İş Hayatında Kurumsal Sistemi Kurma Teknikleri anlatıldı

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası mart ayı eğitimleri kapsamında Çerkezköy'de faaliyet gösteren kurumsal firma yetkililerine 'İş Hayatında Kurumsal Sistemi Kurma Teknikleri' eğitimi verildi.

Çerkezköy 28.03.2018 19:15:00 0
İş Hayatında Kurumsal Sistemi Kurma Teknikleri anlatıldı

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası konferans Salonu’nda 10.00-16.00 saatleri arasında yerilen eğitime 25 kişi katıldı. Eğitimi MOERS Danışmanlık ve Eğitim firması eğitimcilerinden Süleyman Işık verdi. Işık, eğitimde iş hayatında kurumsal sistemi kurma tekniklerinin iş yeri için ne denli önemli olduğuna dikkat çekti ve konu hakkında detaylı bilgilendirmelerde bulundu.

 

YÖNETİM BECERİLERİ

 

Süleyman Işık iş hayatında temel yönetim becerilerinin önemine değinerek; “İyi bir yönetici olabilmek için, bilginin yanı sıra temel yönetim becerilerinin kazanılması çok önemlidir. Bir yöneticinin iş, insan, para ve zaman yönetimi gibi farklı alanlardaki sorumluluklarını yerine ne kadar getireceği, yöntem, becerileri ve de uygulamaları önem kazanmaktadır. Doğru kişilerle işin yürütülmesi, potansiyel seviyesi,organizasyon ve koordine edebilmek başta gelen faktörlerdir”  dedi.

 

UYUMLU BİR İŞ ORTAMI VE İLİŞKİ ORTAMI

 

Işık, uyumlu iş ortamının yaratılması ve motivasyonu yüksek tutmanın işyeri için önde gelen faktörlerinden biri olduğunu da belirterek, “İş yerinde sözlerin, davranışların hatta bir bakışın bile etkisi çok büyük. Hem kendi üzerimizde hem de başkalarının üzerinde etkisi vardır. Bu etkiyi, etkileşimi anlamak, hayatın akışı içinde kullanılmasıdır. Gelişimi sürekli kılacak ve motivasyonu yüksek, potansiyelini ortaya koyabilmek ise çalışanlar arasındaki çalışma ortamını daha uyumlu  sağlamak ve bir iş ortamında kalite ve yüksek verimi yaratmaya yöneltmektedir. Kariyerinde yükselen veya inişe geçen yöneticileri birbirinden ayıran temel başarı kriteri, hem çalışanlar hem de farklı seviyelerdeki diğer yöneticilerle olan ilişkileridir” dedi.  

 

STRATEJİK İLETİŞİM

 

Işık, “İşletmelerde verimlilik çalışmalarının temel noktalarından birisi, “sinerji yaratmak” buda birlikte çalışmaktır. Bir arada çalışan insanların beklentileri ile kişilik yapılarının çatışmaları doğurması kaçınılmazdır. Esas olan bir arada çalışırken oluşan çatışmaların nasıl pozitif bir noktaya yönlendirilebileceğidir. Bu eğitim, çatışmanın yararlı bir hale dönüştürülmesinin yollarını ve çözümünü kolaylaştırmaktadır’’ dedi. 

 

HEDEF ODAKLI ÇALIŞMAK

 

Işık, “İş yaşamında başarıya ulaşabilmek için, karşılaşılan sorunların üstesinden gelebilmek için hedef odaklı ve kazan-kazan ilkesine bağlı verimli tartışma ortamları yaratılması da  önemlidir. Müzakere konusunda katılımcılara gerekli becerilerin kazandırılması ve uzlaşma yöntemleri konusundaki yeniliklerin geliştirilmesi açısından hedef odaklı çalışmak her iş yerinin amacı olmalı’’ dedi.

 

PROBLEMLERİN GİDERİLMESİ VE TAKIM HALİNDE ÇALIŞMA

 

Süleyman ışık her işletmede problemlerin olabileceğini ve bunların giderilmesi konusunda da  nelerin yapılması gerektiğini şöyle dile getirdi; “Problemler hem iş yaşamının hem de özel yaşamın bir parçasıdır. Problemlerle nasıl başa çıktığımız ve kullandığımız kaynaklarımız bizim yolumuzu belirler. Global bir pazar haline gelen dünya ticaretinde başarılı olabilmek, problemlerin süratle ve doğru olarak çözülmesini gerektirmektedir.  Doğru karara en kısa zamanda nasıl ulaşılabileceğinin yolları bulunmalıdır. Yönetim esasları içinde en etkili sistem “İletişim” dir. Bunun bilinmesine rağmen yapılan hataların temelinde, birincil sorun olarak halen “iletişim” yer almaktadır ve bunun giderilmesi için de takım çalışması önem kazanmaktadır. Ortak hedefler, çıkarlar ve sistemler doğrultusunda yapılandırılmayan ve takım ruhunu ön planda tutmayan bir iletişim tarzı ise takım sinerjisi yaratmayı engellemektedir.Kurumun kültürü oluşurken, hedefler ve bu hedeflere ulaşım yolları net bir şekilde belirtilmemişse kurum kültürünün nasıl oluşacağı da belli olmaz. Mutlaka kurum kültürü baştan oluşturulmalı ve başarı hedeflenmeli. Ayrıca sunum becerileri de ayrı  ve önemli bir faktör  olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumların tanınmaları ve fark yaratabilmelerinde için akılda kalıcı, ikna edici nitelikte etkili sunumlar yapabilen çalışanlarının rolü de oldukça büyüktür. Hedef kitlelerine yönelik etkin sunumlar yapabilme becerilerini geliştirmek ve sunumlarda sıkça karşılaşılan performans kaygılarını aşmalarına destek verilmelidir.

 

YARATICILIK ÇOK ÖNEMLİ

 

Işık,  başarıda yaratıcılığın da çok önemli olduğunu da kaydederek, “Şirketin başarılı olması için, yaratıcılığın şirket genelinde desteklenmesi ve iş yerlerinde bunun uygulanabilmesine yönelik tekniklerin de basit bir yapı içinde sunabilmesi lazım. Problem çözme ve fikir üretmeyi hem kullanışlı hem de akılda tutulması kolay bir çerçeve içine oturtabilme ve yaratıcılıkta hesaplı risk alarak yüksek getiri elde etmek için yaratıcılık çok önemlidir. Problemlerin çözümü ve Kurması yöntemlerinde de Yönetici ve çalışanlarda tecrübe ne kadar çok olursa olsun bazı hatalar tekrarlanabilmektedir. Bunlardan da ders alınması lazım. Özellikle yöneticilerin sıklıkla yaptıkları ve farkında olmadıkları farklı hataların ne olduğu, nasıl önlenebileceği, gerçekleşen hataların yapılması ya da yapılmaması halinde hangi avantaj ve dezavantajlarla karşılaşılacağı da göz önünde bulundurulmalıdır Sistemlerin bütünü ile hakim olduğu kurumlarda beşeri ilişkiler önemini sürekli korumuştur” diye konuştu.

 

Haber / Seyit SÜREN

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10