E- ticaret  anlatıldı

Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şubesi  ile  Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası katkılarıyla Çerkezköy Kent Konseyi tarafından düzenlendi. Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonuâ€??

Çerkezköy 13.10.2018 17:50:00 0
E- ticaret  anlatıldı

Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şubesi  ile  Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası katkılarıyla Çerkezköy Kent Konseyi tarafından Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda Cumartesi günü saat 10:00’da  “E-ticaret Farkındalık Zirvesi” düzenlendi.

 

 

 

 

 

KİMLER KATILDI?

 

İdeaSoft Stratejik Pazarlama Yöneticisi Gizem Aksoy, Tek Kılavuz Dijital Performans Ajans İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş ile Ipara firması yöneticileri Kaan Güzel ve Derya Savaşkan’ın konuşmacı olarak katıldığı zirveye Çerkezköy Kent Konseyi Başkanı Funda Serfiçe, Türk-İş Tekirdağ İl Temsilcisi ve Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şube Başkanı Murat Koçak, Kent Konseyi Genel Sekreteri Hüseyin Ülger ve çok sayıda vatandaş katıldı.

 

TÜRKİYE’NİN LİDER E-TİCARET ALTYAPI SAĞLAYICISIDIR

 

Zirvenin açılış konuşmasını Çerkezköy Kent Konseyi Başkanı Funda Serfiçe yaptı. Zirvenin düzenlenmesindeki katkılarından dolayı Çerkezköy Kent Konseyi Avrupa Birliği ve Proje Geliştirme Çalışma Grubu Başkanı Tuncay Üstünol ile etkinliğe katkı sağlayan üyelere teşekkür eden Serfiçe, zirveye katılan 3 firmayı da tanıtarak ‘’IdeaSoft 2005 yılından bu yanan web ve mobil tabanlı çözümler sunan, kısacası internet teknolojisinin tüm renkleri ile hizmet vermeyi ilke edinmiş Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısıdır” ifadelerini kullandı.

 

İLK TÜRK FİRMASI

 

Serfiçe, ‘’Tek Kılavuz Dijital Performans Ajansı da 2005 yılında kurulmuş, dijital yatırımları sonuç odaklı yöneten, müşterilerinin dijital pazarlama departmanı olarak gerçek veriler üzerinden performans artırmaya yönelik çalışan bir ajans. Ipara da Türkiye’nin ilk online ödeme sistemi olarak yüzde 100 Türk sermayesi ve bilgi birikimi ile 2012 yılında kurulan, sanal POS altyapısı ve dijital cüzdan hizmetlerini bünyesinde barındıran ilk Türk firmasıdır” dedi.

 

İŞ HAYATINDA MÜCADELEMİZİ SAĞLAMLAŞTIRABİLİRİZ

 

Serfiçe konuşmasında E-ticaretin günümüzde çalışan veya çalışmayan her kesimi ilgilendiren bir konu olduğunu da kaydetti.  Artık büyük küçük tüm işletmelerin, tüzel ya da şahıs firmaları hızla gelişen teknoloji karşısında, dünyaya açılmak ve ürünlerine daha fazla talep yaratmak amacıyla elektronik ticareti yani pazarı tercih ettiğini belirten Serfiçe; ‘’Bu, içinde bulunduğumuz zamana uyumlu yaşayabilmemiz için gereklidir ve hızla dünya bu yöne gitmektedir. Çağı yakalamak, kuşkusuz kendi menfaatimizedir. Ancak bu şekilde iş hayatında mücadelemizi sağlamlaştırabiliriz” şeklinde konuştu.

 

KISITLAYICI ZAMAN PROBLEMİNİ ORTADAN KALDIRIR

 

E-ticaret dünyanın her yerine satış yapabilme imkanı sağladığını ifade eden Çerkezköy Kent Konseyi Başkanı Funda Serfiçe 7 gün 24 saat çalışabilen altyapısı ile iletişimi ve alışverişi kısıtlayıcı zaman problemini ortadan kaldırır. Evrenseldir. İnternet ile birlikte sınırlar da kalktığı için rekabetin küresel hale geldi. Bu global rekabet ortamında arz edilen ürün ve hizmetlerden ‘kalite-maliyet-müşteri hizmeti’ üçgeninde en üst düzeye çıkabilen küresel anlamda başarılı olmaktadır” dedi. 

 

ÜRETİM SEKTÖRÜNÜN EN AĞIR İŞLERİNİ GERÇEKLEŞTİREN İŞ KOLUNU TEMSİL EDİYORUZ

 

Zirvenin açılışında konuşan Türk-İş Tekirdağ İl Temsilcisi ve Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şube Başkanı Murat Koçak da “Türk Metal Sendikası olarak bizler üretim sektörünün en ağır işlerini gerçekleştiren iş kolunu temsil ediyoruz. Ancak metali işlerken nasırlaşmış ellerimiz e-ticaret gerçekleştirirken bilgisayarın klavyesindeki tuşlara basmaya, akıllı telefonların tuş takımları da ürün satmaya e-ticaret yapmaya engel teşkil etmiyor. Zaten ağır iş kolunda bu memleketin tüm üretimini sırtlanmamızın bizim milli sorumluluklarımızın farkında olduğumuzun bir göstergesi. Ancak son zamanda ve yakın gelecekte işçi olarak bizlere farklı bir sorumluluk daha düştüğü görülmektedir. Farklı üretim kanalları keşfetmek hem gelirlerimizi çeşitlendirip çoğaltmak hem de bu faaliyetle ülkemize faydalı olmak. Düşünüp baktığımızda e-ticaret ve e-ihracatın bizim sınıfımız için oturan bir sektör ve ticari faaliyet olduğunu anlıyoruz. Hepinize e-ticaret sektörü başta alternatif gelir elde etme olarak anlaşılıp başlanacak, belki daha sonra ana faaliyet, ekmek kapısı olarak da benimsenecektir. Gelecek maalesef sisli ve karanlık renkler taşımaktadır. Üretim gerçekleştirmek bizim mayamızda var. Bu üretimi pazarlamaya ve ticarete dökmek ancak bu tarz faaliyetler ile mümkün kılınıyor. E-ticaret zirvesi bize alternatif iş imkanı elde etmeyi sağlayacak, ek gelir elde etmeyi sağlayacak, ülkemize bir katkı daha katmanın onurunu kazandıracak” dedi.

 

PROFESYONEL VE GÜVENLİ BİR ALT YAPI KURULMALI

 

Çerkezköy Kent Konseyi Avrupa Birliği ve Proje Geliştirme Çalışma Grubu Başkanı Tuncay Üstünol, zirvenin düzenlenmesinde katkıda bulunanlara teşekkür etti.  Konferansta Stratejik Pazarlama Yöneticisi Gizem Aksoy da e-ticarette neler gerekli olduğu bilgisini verdi. Aksoy, “ İnternet üzerinden  satış yapmak için E-Ticaret paketleri tüm ihtiyaçlarınızı karşılar. Bütçenize ve işinize  uygun olan bir e-Ticaret paketi seçerek siz de kendi online satış sitenize sahip olabilirsiniz. Bunun için de öncelikle  e-Ticarette öncelikle alt yapı oluşturmanız  gerekmektedir. Altyapı ve güvenlik internet ortamındaki satışlar için çok önemlidir. Bu nedenle profesyonel ve güvenli bir alt yapı kurulmalı. Ücretsiz domain ve SSL güvenlik sertifikası olmalı.”dedi.

 

ÜRÜN VE TEDARİKÇİ

 

Aksoy ürün ve tedarikçi konusunda da, “İnternet ortamında karşınıza farklı tedarikçiler çıkar ve onların ihtiyacını karşılamak için iş kolunuzun geniş bir yelpazeye sahip olması ya da belirli bir üretim hacmine sahip olmalıdır yada taleplere cevap verebilme adına farklı tedarikçilerle çalışarak binlerce ürünü stok tutmadan tek tuşla sitenize aktarma yapabilirsiniz” dedi.

 

ESNEK KULLANMA VE GÜNCEL ALTYAPI

 

İnternet üzerinden satış yapacakların nelere dikkat etmesi konusunda bilgi veren Gizem Aksoy, ‘’Öncelikle kolay kullanım paneli oluşturmalıdırlar. Sürekli güncellenen yazılım altyapısı olmalı. Kullandığınız diğer yazılım ve hizmetler ile entegrasyon olmalı ki anında müşteriye cevap verebilmelisiniz. Kargo ve lojistik konusunda da kargo entegrasyon sayesinde gönderi ve iade sorunsuz yönetme olmalıdır’’dedi. Ardından ödeme sistemleri konularında da bilgiler aktardı.

 

E –TİCARETTE AMAÇ VAR OLAN İŞYERİNİ GELİŞTİRMEKTİR

 

Aksoy, E-Ticaretin internet ortamından satış yapmak iç pazar olmak üzere dünya pazarlarına da daha kolay ulaşma yoludur. İnternet ortamından satış yapan firma yada işyerleri var olan işlerini daha da geliştirmek adına e-ticaret önemlidir. Bu konuda e-ticaret engel tanımıyor. Yeter ki güvenli satış yapılsın. Ayrıca e-ticarette uzman teknik ekip desteği, konsept tasarım ve müşteri hizmetleri de çok önemli.””diye bilgi verdi.

 

7.500 EURO’YU AŞMAYAN GÖNDERİLER İÇİN GÜMRÜK BEYANNAMESİ DÜZENLENEMEZ

 

Tek Klavuz Dijital Ajansı İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş da E-Ticaretin mikro ihracat kapsamında olduğunu belirterek, “E-Ticaret Mikro ihracat kapsamında olup burada sağlanan tüm avantajlardan yararlanılabilinir.7.500 Euro’yu aşmayan gönderiler için gümrük beyannamesi düzenlenemez. E-Ticaret  yapmak içiz alt yapı yapılmalı’’ dedi.

 

4 KİŞİDEN BİRİ İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPIYOR

 

Kerem Aktaş, 4 kişiden bir kişinin internet ortamından alışveriş yaptığını da kaydederek, “ Yapılan araştırmaya göre özellikle tüm internet kullanıcıları 13 dakikada bir telefonlarına bakmakta ve de  günde bir kişi 78 kez bakmakta. Her dört kişiden biri de internet ortamından alış veriş yapıyor. 18 yaşındaki bir tüketici yılda 25 milyon marka ile tanışıyor. Bir günde 35 bin kişi  internetten mal almaya karar veriyor” dedi.  Ardından google üzerinden nasıl satış yapılması konularında da detaylı açıklamalar yaparak bilgiler verdi.

 

İNTERNET ORTAMINDA SATIŞLARDA SİTE GÜVENLİĞİ ÇOK ÖNEMLİ

 

Ipara Firması yöneticilerinden Kaan Güzel ve Derya Savaşkan da bilinen markaların mevcut müşteri portföylerini korumak ve  müşterilerini çoğalmak, bilinmeyen firmalarında müşteri edinmek için reklam verdiklerini dile getirdiler. Güzel ve Savaşkan, “En bilinen markaların yapılan araştırmaya göre yüzde 20 sabit müşterisinin olduğu ve reklamlarla hem sabit müşterilerini korumaya çalıştıklarını hem de müşterilerini çoğaltmaya çalıştıklarını, bilinmeyen markalarında müşteri edinmek ve Pazarda yer almak için reklam verdiklerini dile getirdiler. Ayrıca tüketicilerin ortalama satın alma süresinin 28 gün olduğunu ve en çok alışveriş yapılan gün ve saatlerin hafta içi akşam saatlerinde yüzde 58,hafta içi yüzde 44 ve hafta sonu ise yüzde 80 olduğunu belirttiler. Tüketicinin satın alma kararını en çok etkileyen faktörün de site güvenliği olduğu ve bu konuda da yüzde 39 kişinin güven duyduğunu ve  internet ortamında alışveriş yapanların ürün bulma sayısının da yüzde 31 olarak tespit edildiğini ancak internet ortamında güvenli ve satış yapıldığı sürece bu sayının daha da artması beklendiğini ve bu konuda bir çok firma ve işyerleri ciddi şekilde güvenlikli olarak satış yaptığına da dikkat çektiler.

Haber/Seyit SÜREN


0282 726 91 91
0282 747 65 10