ÇEF'de satınalma ve tedarik zincirinde risk yönetimi semineri verildi

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ve Trakya Kalkınma Ajansı işbirliğinde bu yıl üçüncüsü açılan Çerkezköy Endüstriyel Fuarında İstanbul Üniversitesi tedarik Zinciri Yönetimi Bilim Dalı

Çerkezköy 26.09.2019 17:47:00 0
ÇEF

TEDARİK ZİNCİRİNDE İŞLETMENİN VARLIĞINI SÜRDÜRMEKTİR

 

Prof. Dr. Murat Erdal’ın ÇEF Seminer Salonunda verdiği Satın alma ve Tedarik Zincirinde risk Yönetimi bilgilendirme seminerine 14 kişi katıldı. Seminerde Prof. Dr. Erdal, “Tedarik zinciri yönetimi dendiğinde temel olarak belirli alanlara vurgu yapılmaktadır. Bu alanlar ürün, bilgi ve para akışlarının tasarımı, organize edilmesi ve yönetimidir. Tedarik zinciri tasarımı ve yönetiminin temel odağı işletmenin varlığını sürdürebilmek ve sonrasında rakiplere üstünlük sağlamaktır. Doğru bir şekilde kurgulanmayan her tedarik zinciri, bölümler/birimler arası kopukluklara, operasyonların gecikmesine ve toplamda ilave maliyetlere neden olmaktadır. Risklerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve yönetimi ile tedarik zincirlerini ilişkilendirdiğimizde çok çeşitli çalışma alanları ortaya çıkmaktadır.Onlarda,Tedarik Riskleri,Üretim Riskleri,Planlama Riskleri,Lojistik Riskleri’idir”

 

ÖRGÜT, İNSAN VE SÜREÇ TASARIMI

 

Prof.Dr.Murat Erdal “Tedarik zinciri tasarımı başlı başına özel bir çalışma alanıdır. Tedarik zinciri konusunda tepe yönetiminden başlayarak işletme içerisinde ortak inanç, yerleşik kültür, farkındalık ve ortak algı seviyesi  çok önemlidir. Geçmişten gelen örgütsel alışkanlıklar ve iş yapma biçimlerini kısa sürede değiştirmek, yeniden yapılandırmak ve istenilen seviye getirmek hemen mümkün değildir.bu konuda uzun süreli kararlılık ve istikrarlı planlı bir çalışma gerektirmektedir” dedi.

 

 

PAZAR İSTİHBARAT

 

Erdal, “Tedarik zincirlerinde temel risk rekabetten kaynaklanmaktadır. Pazar ve rakipleri analizini gerçekleştirmeden belirlenen taktik ve stratejiler,üretilen eylem planları işletmeyi başarıya götürmez yani başarı sağlanmaz. Günümüzde pazar istihbarat işletmenin temel odak noktasıdır. Tüm işletmeler yurtiçi ve uluslararası rakiplerin pazarlama, üretim tedarik vs. taktik ve stratejilerini görmezden gelemez. Pazara sunulan her ürün ve hizmet pazarın yapısını, örgütsel tüketici algısı ve satın alma davranışlarına etki etmektedir. İşletme tedarik zincirleri, pazarda yaşanmakta olan değişimlere kısa sürede uyum sağlayabilmelidir. Aksi taktirde pazar kaybı kaçınılmazdır. Bu nedenle tedarik zincirleri pazarlama odaklı olmak mecburiyetindedir. Pazar ve müşteri trendleri ile işletme ürün ve hizmetleri arasında ilişki sağlanmalıdır. Tedarik zinciri başarısı doğrudan müşterin işletme ürün ve hizmetlerine olan ilgisinden geçmektedir. Nihai karar verici müşteridir. Müşteri istek ve ihtiyaçlarını zamanında tespit edebilmek, pazar taleplerini öngörebilmek ve zamanında karşılamak esastır”ifadelerini kullandı.

 

SATINALMADA GÜÇLÜ TEDARİK ZİNCİRİ

 

Erdal “Son 20 yılda, tedarik zinciri yönetimi (SCM); IT, altyapı, iletişim ve lojistik alanlarındaki muazzam ilerlemelerin sonucunda büyük gelişme kaydetmiştir. Pek çok durumda, SCM, yönetim alanındaki önemini arttırmakta ve aynı zamanda günümüz tüketicilerinin beklediği sorunsuz ve sorumlu müşteri deneyiminde kilit bir rol oynamaktadır. Yapılan bir çalışmaya göre, optimize edilmiş bir üretim ve dağıtım ağına sahip şirketler brüt marjlarını % 6-10 arttırabilmektedir.Bununla birlikte, günümüz iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayan tedarik zinciri süreçlerinin etkili yönetimi oldukça zordur. Ancak yeni teknolojilerin ve kanalların mevcut yapılara sorunsuz şekilde entegre edilmesi halinde kalaylaşmaktadır. Ayrıca karmaşık süreçlerin de verimli şekilde ve çok çeşitli ürünler ve pazarlar ile uyumlu olarak tasarlanması gerekmektedir. Bu  konuda hız ve doğruluk önceliklidir. Aynı zamanda her gün daha katı hale gelen düzenlemeler, şirketlerin dünya çapında herhangi bir noktada ürünlerini takip edebilmesini de gerektirmektedir”diye bilgi verdi.

 

Haber/Seyit SÜREN

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10