TESKİ önünde kuyruk çilesi!

Çerkezköy'de abonelik ve diğer işlemlerini halletmek için TESKİ Şubesi'nin önüne gelen vatandaşlar, saatlerce kuyrukta bekliyor. Sabahın erken saatlerinde sıraya giren vatandaşlar, kamu kurumlarınÄ

Çerkezköy 9.06.2021 15:46:00 0
TESKİ önünde kuyruk çilesi!

Ülkemizde aşı çalışmalarının hızlanmasıyla birlikte koronavirüs salgınıyla mücadelede ivme kazandığımız şu günlerde kamu kurumlarının önünde oluşan uzun kuyruklar adeta “Biz ne için mücadele ediyoruz?” dedirtiyor.

 

İŞLERİNİ HALLEDEMEYENLER OLUYOR

 

Tekirdağ Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (TESKİ) Çerkezköy Şubesi’nin saat 10.00’da mesaiye başlaması ve personel sayısının yetersizliği sebebiyle birçok vatandaş mağduriyet yaşıyor. İşinden izin alıp işlemlerini halletmek için TESKİ Şubesi’nin önünde sıraya giren bazı vatandaşlar ise sıralarının gelmemesi üzerine işlerini halledemeyerek, bir sonraki gün tekrar iş yerlerinden izin almak zorunda kalıyor. Sıcak havada sıra bekleyen bazı yaşlı vatandaşlar da, yetkililerin bu duruma çözüm bulması gerektiğini dile getirdi.

 

“TESKİ’YE 3’ÜNCÜ GELİŞİM”

 

“TESKİ’ye 3’üncü gelişim” diyen Aydın Kılıç, “Öğlenden sonraları geliyordum ama aşırı yoğunluktan dolayı sıra gelmiyordu. Son çare olarak bugün sabah erkenden gelerek sıra aldım. Bunu yaşayarak tecrübe ettim. Sabah geldiğimde de sabah 08.00’den 10.00’a kadar kuyrukta yaklaşık 150-200 kişi vardı. 12.00 ile 13.00 saatleri arası mola veriliyor, 16.00’da da kapanıyor. Bu kadar kısa süre zarfında tabi işlemlerini halledemeyenler oluyor. Aşırı yoğunluk oluşuyor. Çoğu vatandaşlar 3’er 4’er kez gelmek zorunda kalıyor. İçeride personel sayısını tam bilmiyorum ama ağır ilerlediğini düşünüyorum. Özellikle abonelik işlemlerinde çok fazla yoğunluk oluyor. İçeriden sıra alıp tekrar dışarıya çıkıp kuyrukta saatlerce sıra bekliyoruz” dedi.

 

 

“ÇALIŞMA SAATLERİ DÜZENLENMELİ”

 

Çalıştığını ve işinden izin alarak işlemlerini halletmek için TESKİ’ye geldiğini belirten Kılıç, “İşimden izin alıp geldim. Şimdi aldığım sıra da öğlene kadar yetişmeyecek gibi gözüküyor. Öğleden sonraya kalacak diye düşünüyorum. Bugün artık halletmek istiyorum, iş yerimden tekrar izin almak zorunda kalmak istemiyorum” şeklinde konuştu. Yetkililere de seslenen Kılıç, “Birçok banka bile saat 08.00-09.00 gibi mesaiye başlarken TESKİ’nin saat 10.00’da açılmasına anlam veremiyoruz. Çalışma saatleri daha erkene çekilirse mağduriyetin azalacağını düşünüyorum” dedi.

 

“BU MANZARAYA HER GÜN ŞAHİT OLUYORUM”

 

Nilüfer Kılavuz da, “TESKİ Şubesi saat 10.00’da açıldığı için burada sürekli böyle yoğunluk oluşuyor. Ben yan tarafta çalışıyorum. Dükkanımı sabah saat 07.00’da açıyorum ve bu manzaraya her gün şahit oluyorum. En çokta Pazartesi günleri kuyruklar çok oluyor. Çift kuyruklar oluşuyor ve insanlar neredeyse üst üste diyebiliriz. Sosyal mesafeden söz edemeyiz zaten. Pandemi yokmuş gibi. Buna acilen bir çözüm bulunması gerektiğini düşünüyorum. Sabah saat 08.00 gibi bile açılsa yığılmanın önüne geçilebilir diye düşünüyorum” dedi.

 

“YETKİLİLER SESİMİZİ DUYMALI”

 

Yoğunluğun önüne geçilmesi gerektiğini belirten Safinaz Karaca da, “TESKİ’ye dün geldik, sıramızı aldık ama sıra gelmedi. Bugün tekrar gelip sıra numarası alarak yeniden sıraya girdik. Şimdi sıramızın ne zaman geleceğini bilmeden bekliyoruz. Sıra çok yavaş ilerliyor. Çok fazla kuyruk oluyor ama insanlar işlerini halletmek için mecburen sıraya giriyor, yapacak bir şey yok. Bence daha erken saatte açılsa ve sıra daha hızlı ilerlese bu kuyruklar olmaz. Kimse ses çıkarmayınca çözüm bulunmuyor maalesef. Ses çıkarmamız lazım, tabi yetkililerin de bizim sesimizi artık duyması lazım” şeklinde konuştu.

 

“PANDEMİ DÖNEMİNDE SOSYAL MESAFE SAĞLANAMIYOR”

 

Su yüklemek için TESKİ’ye gelen Mert Kay da, “Yarım saat kadar bekledim. Benim anlam veremediğim şey şu; kamu kurumları neden saat 10.00’da açılıyor? Memurların ayrıca bir özelliği mi var? Ben işçiyim. Ben her sabah saat 08.00’de iş başı yaparken memurlar niye saat 10.00’da iş başı yapıyor? Başka yerler açılırken burası neden açılmıyor?  Sınıf ayrımı yapılmasına anlam veremiyorum. İnsanlar erkenden gelip işini halletmeye çalışıyor fakat burada yine de dünya kadar kuyruk oluyor. Pandemi döneminde sosyal mesafe sağlanamıyor” ifadelerini kullandı.

 

“GEREKİRSE İÇERİDEKİ MEMUR SAYISI ARTTIRILMALI”

 

Yaşlı vatandaşların da güneş altında saatlerce beklemek zorunda kaldıklarını dile getiren Kay, “Bu vatandaşları neden kimse düşünmüyor? Yetkililerden bu konu hakkında tedbir almalarını istiyoruz. Gerekirse içerideki memur sayısı arttırılmalı” diye konuştu. 

 

Haber / Şaban KARDEŞ

 

 

 

 


0282 726 91 91
0282 747 65 10