Tarih: 25.02.2014 13:25

'Problem Çözme ve Karar Verme Eğitimi' verildi

Facebook Twitter Linked-in

DAHA İYİ KARAR ALMAK YANLIŞIN ÖNÜNE GEÇECEKTİR

24 - 25 Şubat tarihleri arasında Çorlu TSO Meclis Toplantı Salonu'nda düzenlenen ve farklı meslek gruplarından bir çok kişinin katıldığı eğitimde konuşan Besim Ogelman,  problem çözme süreci, problem türlerine göre çözüm yolları, karar verme süreci ve temel kavramlar konularında katılımcılara detaylı bilgiler verdi. Yanlışların yapılmaması için katılımcılara nelerin yapılması gerektiğini söyleyen Ogelman; ‘'Öncelikle etkili dinlemek ve ne söylendiğini anlamak gerekir. Çok fonksiyonlu ve farklı disiplini olan bir ortamda bulunmak, otoritelerin yerine otantik liderlerin varlığının olması, Dışarıdan uzmanlara danışmak ve tarafsız araştırmaların verilendirilmesi gerekiyor. Daha iyi kararlar almak, rasyonel yöntemleri ve sezgisel değerleri birlikte kullanmak yapılacak yanlışların önüne geçecektir'' dedi.

 

“KARARLAR ÜÇ'E AYRILIR”

Karar almanın iş hayatında ve özel hayatta ne kadar önemli olduğunun altını çizen Ogelman, insanın üç farklı karar mekanizmasına sahip olduğunu ve bunların ‘'Sıradan, İstisnai ve Yönetsel'' kararlar olduğunu belirtti.  Ayrıca Ogelman, ‘'Stratejik kararlar, İşletmenin bütününü etkileyen, uzun dönemde (3-5 yıl) performansını belirleyen ve üst yönetimin inisiyatifinde olan kararlardır.  Eylem (Operasyonel) Kararları ise Alt kademe yöneticilerin inisiyatifinde olan kısa dönememe ilişkin kararlardır. Örgütte girdilerin etkin olarak çıktılara dönüşmesini sağlayan kararlardır'' açıklamalarında bulundu. İyi bir kararın ölçütlerini açıklayan Ogelman, "Karar, yöneticinin yargılarına göre iyi olmalıdır. Astlarca iyi olarak değerlendirilmelidir. Etkilediği ya da uygulayacak olan kimseler arasında mümkün olduğunca kabul görmelidir. Yöneticinin çevresindeki diğer kişiler de bu kararı iyi bulmalıdır" dedi.

 

Haber / Sevim BOZKURT

 




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —